بهترین سوئیچ شبکه

بهترین سوئیچ شبکه

اگر بخواهیم مهم‌ترین تجهیزات اکتیو شبکه‌ های کامپیوتری را نام ببریم، سوئیچ شبکه باید در اولویت قرار بگیرد. شما با انتخاب بهترین سوئیچ شبکه می‌توانید شاهد عملکرد فوق‌العاده از کاربردهای موجود باشید. امروزه برندهای مختلفی وجود دارند که تولید کننده انواع سوئیچ‌های شبکه هستند. شما بر حسب نیاز و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

همچنین سوئیچ‌ها دارای مدل‌ها و انواع مختلفی هستند. هر کدام از این مدل‌ها نیز در بردارنده مزایا و امتیازاتی گوناگونی هستند که باید به آن‌ها نگاه متفاوتی را داشت. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بهترین انواع این سوئیچ‌ها بپردازیم و در انتها نیز چند مدل از آن‌ها را نام ببریم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع مختلف بهترین سوئیچ شبکه

انواع مختلف بهترین سوئیچ شبکه

کافی است یک سرچ در گوگل انجام دهید تا متوجه شوید که سوئیچ‌های شبکه دارای دسته‌بندی‌های مختلف هستند. اگر بخواهیم بهترین این دسته‌ها را به شما معرفی کنیم می‌توانیم سه مورد از آن‌ها را گلچین کرده و به بررسی کامل آن‌ها بپردازیم. پس ما را همراهی کنید.

نوع اول: سوئیچ PoE

این سوئیچ همانطور که از نامش پیدا است، بر اساس تکنولوژی PoE کار خود را شروع می‌کند. برق و دیتا در این نوع سوئیچ تنها در یک کابل انتقال داده می‌شوند. به عبارتی دیگر می‌توانیم اینطور بیان کنیم که دیتا و برق به صورت موازی تحویل گیرنده داده می‌شوند.

اگر بخواهیم بهترین ویژگی این سوئیچ‌ها را نام ببریم، بدون شک انعطاف‌پذیری در اولویت قرار می‌گیرد. آن دسته از دستگاه‌های ریموت که هیچگونه دسترسی به برق ندارند، مناسب‌ترین کاندید برای استفاده از این سوئیچ هستند. لازم به ذکر است که PoE مخفف عبارت Power Over Ethernet است.

نوع دوم: سوئیچ فیبر نوری

دومین مدلی که در بین بهترین‌ها جای داده می‌شود، سوئیچ فیبر نوری است. گاهی اوقات اتصال‌ها در فواصل دور انجام می‌شوند. به عنوان مثال اگر فاصله اتصال حداقل 100 متر باشد، در آن صورت سوئیچ‌هایی همچون اترنت معمولی نمی‌توانند جوابگو باشند.

سوئیچ فیبر نوری

برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را مشاهده کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب سوئیچ فیبر نوری است. پورت‌های فیبر نوری با پورت‌های RJ45 ترکیب شده و سپس فرایند اتصال را به انجام می‌رسانند.

نوع سوم: سوئیچ Stackable

آخرین نوع از بهترین سوئیچ شبکه که قصد معرفی آن را داریم، Stackable است. این سوئیچ نیز از ترکیب سوئیچ Fixed و ماژولار به وجود می‌آید. البته برخی از مدل‌های سوئیچ Fixed وجود دارند که از این قابلیت برخوردار هستند تا با مدل‌های هم‌رده خود ترکیب شوند.

نحوه کارکرد این سوئیچ‌ها نیز بدین شکل بوده که از پشت با کمک کابل‌های مخصوصی به یکدیگر متصل می‌شوند. به گونه‌ای که انگار تنها یک سوئیچ داریم ولی تعداد کابل‌هایی که در اختیار دارد، بسیار بیشتر است.

مشهورترین مدل‌های سوئیچ شبکه

حالا که با انواع مختلف بهترین سوئیچ شبکه آشنا شدید، نیاز است تا به بررسی مدل‌هایی بپردازیم که در نوع خود بهترین هستند؛ پس با ما همراه باشید.

مشهورترین مدل‌های سوئیچ شبکه

سوییچ 8 پورت تی پی-لینک مدل TL-SF1008D Ver 12.0

میزان فروش این محصول در سال 1400 به قدری زیاد بوده که باید از آن به عنوان بهترین یاد کنیم. همانطور که از نام محصول مشخص است، این سوئیچ توسط برند تی پی لینک طراحی و به بازار عرضه شده است. پورت‌های LAN که در این سوئیچ به کار گرفته شده‌اند، از نوع 10/100 مگابیتی هستند.

همین موضوع باعث شده تا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شبکه‌های خانگی باشد. همچنین تمامی پورت‌های LAN توانسته‌اند به قابلیتی تحت عنوان Auto MDI/MDIX مجهز شوند. از این رو می‌توانید از هر نوع کابلی که به RJ45  مجهز شده باشد، بر روی این پورت‌ استفاده کنید.

بر روی این سوئیچ شاهد ال ای دی خواهید بود که نشان می‌دهد سوئیچ شما در حال حاضر روشن است. یکی از بهترین تکنولوژی‌های به کار گرفته شده در این محصول Green Technology است. با وجود این تکنولوژی میزان مصرف برق اندازه‌گیری شده بسیار پایین و ناچیز است. به طور کلی نقاط قوت این مورد از بهترین سوئیچ شبکه شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • از مارک معتبری است.
  • دارای کیفیت عالی است.
  • از سهولت کاربری برخوردار است.
  • سرعت انتقال آن بسیار عالی است.
  • همچنین از جنس و وزن مناسبی برخوردار است.

البته این محصول دارای معایبی نیز است که از آن‌ها می‌توانیم به عدم برخورداری از PoE و قابلیت برنامه‌ریزی و مدیریت اشاره داشته باشیم.

سوییچ 8 پورت دی-لینک مدل‎ DES-1008A

سوییچ 8 پورت دی-لینک مدل DES-1008A

این مدل هم دارای ویژگی‌های ظاهری برجسته و هم مشخصات سخت‌افزاری ویژه است. این سوئیچ داری ابعاد 25.4 × 68.5 × 128 بوده و از سرعت انتقال دیتا و فایل قابل‌توجهی برخوردار است. سرعت انتقال دیتا و فایل به ترتیب 20Mbps (Full Duplex) و 10Mbps (Half Duplex) هستند.

همچنین این مدل نیز دارای چراغ نمایشگر ال ای بوده و از این قابلیت برخوردار است تا روشن و خاموش بودن سوئیچ را نشان دهد. همچنین این چراغ می‌تواند فعالیت و لینک پورت‌ها را نیز به نمایش در بیاورد. از معایب این دستگاه می‌توانیم به کمبود PoE اشاره داشته باشیم ولی با این وجود توانسته نام خود را در بین بهترین سوئیچ شبکه به ثبت برساند.

خرید بهترین سوئیچ شبکه از رادین سیستم

افرادی که با شبکه‌های کامپیوتری سر و کار دارند همواره به دنبال بهترین تجهیزات هستند. یکی از مهم‌ترین این تجهیزات سوئیچ شبکه است. اگر قصد دارید تا بهترین مدل سوئیچ شبکه را خریداری کنید، مجموعه رادین سیستم تدبیر افق می‌تواند یک مرجع بسیار مناسب برای شما باشد.

خرید بهترین سوئیچ شبکه

این مجموعه ارائه‌دهنده انواع سوئیچ‌ها بوده که تمامی آن‌ها با توجه به کیفیتی که دارند،  قیمت بسیار مناسب داشته و می‌توانید بهترین انتخاب را برای خودتان رقم بزنید. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات جامع‌تر می‌توانید به سایت https://rsto.ir/ مراجعه کرده و از راه‌های ارتباطی موجود بهره ببرید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین سوئیچ شبکه آشنا کنیم. این سوئیچ‌ها که ابزاری مهم در شبکه‌های کامپیوتری به حساب می‌آیند، دارای انواع مختلفی هستند. در این مطلب سعی کردیم به سه مورد از بهترین آن‌ها بپردازیم و ویژگی‌های هر کدام را نام ببریم تا اگر قصد خرید داشته باشید، با مشکلی روبه‌رو نشوید. همچنین در انتها نیز به معرفی دو مدل از این سوئیچ‌ها پرداختیم و مزایای هر کدام را برشمردیم. اگر سوال بیشتری دارید، کافیست با کارشناسان ما در میان بگذارید و جواب آن‌ها را به خوبی دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن