تجهیزات شبکه وایرلس چیست؟

تجهیزات شبکه وایرلس

با رشد فناوری تجهیزات شبکه، تفاوت های زیادی با نسخه های اصلی خود پیداکرده اند و در عین حال به دلیل مشکلاتی که یک شبکه سیمی در هنگام نصب و راه اندازی با آن مواجه است، بیشتر تمرکز بر خلق شبکه های بی سیم بوده است. تجهیزات شبکه وایرلس چیست؟

شاید یکی از مهم ترین سوالات مربوط در حوزه شبکه باشد، زیرا با دانستن اجزای مناسب شما می توانید یک شبکه کاملا حرفه ای را برای خود راه اندازی کنید.

شبکه های بی سیم در کنار سرعت و قابلیت دسترسی ساده، مشکلاتی مانند افزایش هزینه های سیم کشی یا نصب داکت و مدیریت سیم های شبکه را ندارند و برای محیط های بزرگ و ساختمان های چندطبقه بسیار کاربردی و مقرون به صرفه هستند.

کاربرد تجهیزات شبکه وایرلس

تجهیزات شبکه وایرلس چیست و چه کاربردی در شبکه دارند؟

رادین سیستم به عنوان یکی از شرکت های باتجربه در حوزه راه اندازی انواع شبکه، تلاش کرده است تا با ارائه سخت افزارهای مناسب، یک زیرساخت استاندارد را در شبکه های بزرگ و کوچک شما فراهم کند.

با کمک تیم پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته می توانید نیازهای مربوط به راه اندازی یا نگهداری شبکه خود را رفع کنید. کافی است برای راه اندازی شبکه موردنیاز خود با همکاران ما در بخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

شبکه وایرلس چیست؟

از همان ابتدا، روش های ایجاد ارتباط شبکه، تلاش زیادی برای خلق شبکه های بی سیم انجام شده است. به عنوان مثال به کمک لیزر و استفاده از نور مادون قرمز، برخی شرکت ها تلاش می کردند تا ساختمان های خود را شبکه کنند، که به دلیل وجود تاثیرگذاری آب و هوا و شرایط محیطی، زیاد قابل استفاده نبودند و تحمل خطای کمتری داشتند، به همین دلیل برای ارتباط بهتر شرکت های بزرگ یا ایجاد شبکه در یک مجموعه ساختمانی بزرگ، نیاز به فناوری وایرلس بود.

شبکه وایرلس

این تجهیزات نیازمند سیم نیستند و برای ارتباطات خود از امواج استفاده می کنند.به کمک این امواج از طریق دستگاه هایی که گیرنده وایرلس نام دارند، به آسانی می توانید به شبکه متصل شوید.

این شیوه باعث شده است تا در بسیاری از شرکت ها، مدیریت و شبکه کردن یک ساختمان کار بسیار ساده ای باشد و از طرفی نیز سبب کاهش هزینه های نصب و راه اندازی شبکه شما به صورت کلی خواهد شد.

تجهیزات شبکه وایرلس چیست و چگونه کار می کنند؟

در مورد سوال، تجهیزات شبکه وایرلس چیست؟ باید گفت که اکنون لیست زیادی از تجهیزات در این حوزه وجود دارد که سبب آسان تر شدن ارتباط در شبکه های بی سیم می شود.

یکی از مشکلات اصلی شبکه های بی سیم، برد پایین تجهیزات می باشد و تجهیزاتی که امکان استفاده در فاصله های بسیار دور را دارند نیز اغلب گران قیمت هستند. در این بین برخی از تجهیزات در محیط شبکه به صورت بی سیم وجود دارد که در صورت داشتن آنها، می توانید یک شبکه را کاملا مدیریت کنید.

تجهیزات شبکه وایرلس

مودم وایرلس

یکی از مهم ترین تجهیزات شبکه وایرلس، مودم های بی سیم هستند. به کمک این تجهیزات با خیال راحت می توانید انواع مختلفی از گوشی های هوشمند یا رایانه های شخصی را به اینترنت متصل کنید.

در محیط شبکه به کمک اینترنت می توانید تمام رایانه های محیط را برای دسترسی به شبکه اینترنت تنظیم کنید. همچنین به کمک یک فرستنده و گیرنده، می توانید از آن برای دریافت کردن اطلاعات در شبکه داخلی نیز استفاده کنید.

اکسس پوینت

اگر به سوال تجهیزات شبکه وایرلس چیست دقت کنید، یکی از تجهیزات مهمی که در شبکه های امروزی زیاد از آن استفاده می شود، اکسس پوینت است. به کمک این تجهیزات می توانید با ایجاد کردن تکرار در انتقال اطلاعات، فاصله شبکه خود را گسترده تر کنید.

اگر نیاز دارید که در تمام محیط کار خود به شبکه دسترسی داشته باشید به کمک اکسس پوینت ها می توانید این کار را انجام دهید. با استفاده از این فناوری جدید، امکان دسترسی شما به اطلاعات داخل شبکه در هر جایی وجود دارد. همچنین شما می توانید با ایجاد کردن سطوح دسترسی مختلف، شبکه را بهتر و دقیق تر مدیریت کنید و تجهیزاتی که به شبکه شما متصل می شوند را مدیریت کنید.

انواع تجهیزات شبکه وایرلس

رادیو وایرلس

اگر نیاز به ساخت یک زیرساخت کامل شبکه برای یک شهر یا یک محیط خیلی بزرگ را دارید، باید از رادیو وایرلس استفاده کنید. این تجهیزات بسیار گران قیمت هستند، اما به دلیل سرعت بالا در انتقال داده و همچنین برد بسیار زیادی که دارند، برای کارهای حرفه ای استفاده می شوند.

شرکت هایی چون هواوی به عنوان پیشرو در خلق انواع رادیو وایرلس توانسته است، محصولاتی حرفه ای و کارآمد را در این حوزه خلق کند.

سوییچ های بی سیم

اگر برای مدیریت شبکه خود، نیازمند یک سوییچ هستید، باید بدانید که انواع سوییچ های بی سیم نیز در بازار وجود دارند. به کمک این تجهیزات شما در هر جایی می توانید رایانه های خود را مدیریت کنید. این تجهیزات، همانند سوئیچ های سیمی کار می کنند و با متصل کردن رایانه ها و انواع دستگاه های مختلف، می توانید خدمات شبکه خود را به صورت مدیریت شده در اختیار آنها قرار دهید.

سوئیچ - تجهیزات شبکه

هر دیوایس را به کمک مک آدرس می توانید در این تجهیزات کنترل کنید و میزان پهنای باند، سرعت دانلود یا دریافت فایل را برای هر دیوایس کنترل کنید که این موضوع سبب بهبود عملکرد شما در شبکه خواهد شد.

کارت شبکه بی سیم

برای اینکه بتوانید از شبکه بی سیم در کیس ها و انواع رایانه ها استفاده کنید، نیازمند کارت شبکه بی سیم هستید. این کارت های شبکه، به همراه یک آنتن افزایش دهنده سیگنال کار می کنند که می توانند اطلاعات وایرلس را بهتر دریافت کنند. به کمک این ابزارها که به کمک تجهیزات اینترنال و اکسترنال در بازار وجود دارد می توانید شبکه خود را کنترل کنید.

در پاسخ به سوال تجهیزات شبکه وایرلس چیست، باید گفت که دنیای بی سیم تجهیزات بی شماری دارد و حتی در حوزه هوش مصنوعی نیز کاربرد فراوانی دارد. امروزه شکل و ظاهر شبکه های بی سیم به قدری گسترش پیدا کرده است که به دنیای دوربین های مداربسته نیز رسیده است و شما می توانید انواع تجهیزات کنترل از راه دور را نیز در این حوزه مشاهده کنید.

جایگاه شبکه های بی سیم به دلیل گران شدن سیم و همچنین وجود ساختمان ها و کابل کشی های طولانی، رواج بسیاری پیدا کرده است و روز به روز نیز بر تعداد تجهیزات این بخش اضافه می شود.

رادین سیستم

ساعات کاری: شنبه تا 5 شنبه ساعت 8 صبح تا 8 شب

ما به مشتریان سایتمان پشتیبانی رایگان ارائه می کنیم.

تماس با ما: 021-45885    info@rsto.ir

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن