تجهیزات پسیو شبکهتجهیزات پسیو شبکه

تجهیزات یا سخت افزار شبکه به دستگاه هایی گفته می شود که برای تعامل و ارتباط در میان دستگاه ها در راه اندازی یک شبکه کامپیوتری و برای تعامل میان دستگاه ها (رایانه ها) مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات شبکه در دو بخش تجهیزات اکتیو شبکه و تجهیزات پسیو دسته بندی می شوند. این تجهیزات همانطور که گفته شد در دو دسته بندی اکتیو و پسیو دسته بندی می شوند و ما در ادامه این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری را در مورد تجهیزات پسیو شبکه در اختیار شما قرار دهیم.

تجهیزات پسیو شبکه های کامپیوتری‏

تجهیزات پسیو شبکه چیست؟

از با اهمیت ترین بخش هایی که برای راه اندازی یک شبکه ‏کامپیوتری باید به آن اشاره داشته باشیم، تجهیزاتی است که ‏در زیرساخت شبکه قرار دارد. ‏Passive‏ به معنای غیر فعال بوده ‏و تجهیزاتی را در یک شبکه شامل می شود که تاثیری بر ‏انتقال داده ها ندارد.

خدمات مربوط به تجهیزات پسیو شبکه ‏وارد فاز پیکربندی نمی شود. مشخصه دیگری که باعث تمایز ‏میان تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه می شود، عدم نیاز به ‏جریان الکتریسیته برای فعال سازی تجهیزات پسیو شبکه می ‏باشد و همچنین برنامه ریزی برای این تجهیزات نیاز نیست. ‏

این تجهیزات ثابت هستند و غیر قابل تغییر می باشند. در ‏هنگام خرید تجهیزات اکتیو شبکه و تجهیزات پسیو شبکه باید ‏در نظر داشت که تجهیزات خریداری شده، باید برای عملکرد ‏کامل متناسب با یکدیگر باشند چرا که این تجهیزات با ‏یکدیگر در تعامل بوده و در صورتی که تعامل میان این دو ‏دسته از تجهیزات برقرار نشود، شبکه عملا کاربردی نخواهد ‏داشت.‏

انواع تجهیزات پسیو شبکه 

می توان گفت که به طیف بسیار گسترده ای از وسایل مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری تجهیزات پسیو شبکه گفته می شود و بر اساس نوع نیاز شما می توانیم این محصولات را انتخاب کنیم. باید در نظر داشته باشید که نوع تجهیزات پسیو شبکه باید در قرارداد پسیو شبکه بیان شده باشد. در ادامه قطعات پسیو شبکه را معرفی خواهیم کرد :

لوازم پسیو شبکه : کابل

انواع کابل:

کابل و سوکت دارای نقشی بسیار پررنگ، مهم و حیاتی در یک شبکه می باشند و در واقع به رایانه ها این امکان را می دهند که به شبکه متصل باشند. کابل ها را می توان به رگ های بدن انسان تشابه کرد و باید گفت که یک شبکه، در واقع اتصال همین کابل ها به یکدیگر می باشد. کابل ها در مدل های مختلفی تولید شده است که بر اساس نوع نیاز به تجهیزات پسیو شبکه مورد استفاده قرار می گیرند.

زوج به هم تابیده، کواکسیال، مستقیم، کراس و فیبر نوری را می توان به عنوان انواع کابل دانست و باید در نظر داشته باشید که کابل ها بر اساس روکش های مورد استفاده در دسته بندی های مخصوصی قرار داده می شوند.

قیمت کابل دیتالند
پچ کورد شبکه

پچ کورد: 

این سری از تجهیزات پسیو شبکه را نیز می توانیم در دسته بندی کابل ها قرار دهیم ولی به این دلیل که اندازه های کوچکی دارند (کمتر از ۵ متر) به این نام شناخته می شوند. پچ کورد ها در مدل های فیبر نوری و مسی در بازار عرضه می شوند و برای اتصال سوئیچ ها به کامپیوتر یا اتصال میان سوئیچ و روتر مورد استفاده قرار می گیرند.

لیست پچ کورد موجود در رادین سیستم

پچ کوردپچ کوردپاور سنتر
پچ کورد 30 سانتیمتریپچ کورد 3 متری12 ولت 10 آمپر
پچ کورد 50 سانتیمتریپچ کورد 5 متری12 ولت 15 آمپر
پچ کورد 1 متریپچ کورد 10 متری 12 ولت 20 آمپر
پچ کورد 1/5 متریپچ کورد 15 متری12 ولت 30 امپر
پچ کورد 2 متری12 ولت 40 امپر
داکت: لوازم پسیو شبکه

داکت:

این تجهیزات در واقع یک محفظه است که با استفاده از موادی مانند PE یا PVC تولید می شود و می تواند کابل های برق و کابل های مربوط به شبکه را کاور کند. داکت ها اگر اندازه های بزرگی داشته باشند، به نام ترانک شناخته می شوند و برای زیبایی، رد کردن کابل ها و محافظت از آن ها دارای نقش بسیار مهمی می باشند.

سوکت دیواری: تجهیزات پسیو شبکه

سوکت دیواری :

در میان تجهیزات پسیو شبکه، سوکت دیواری نقش بسیار مهمی را دارد چرا که به ما امکان دسترسی به سامانه های شبکه را می دهد. در واقع با استفاده از این سوکت ها می توانیم رایانه ها را به شبکه متصل کنیم. برای اتصال سوکت به کامپیوتر به یک پچ کورد یا کابل شبکه نیاز داریم.

لوازم پسیو شبکه‏: کیستون

کیستون:

پریز هایی است که به شبکه متصل بوده و از جمله کانکتورها و اتصالات شبکه به شمار میرود.در واقع به ما این امکان را می دهد تا سوئیچ ها و یا روتر ها و کامپیوتر ها را به شبکه متصل کنیم.

نقش کیستون در سرعت یک شبکه کامپیوتری غیر قابل انکار است و این محصول با بدنه های فلزی و پلاستیکی در بازار عرضه می شود. دسته بندی این محصول cat 5 تا cat 8 بوده و از مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه به شمار می روند. شرکت تجهیزات شبکه Knet این محصول را با کیفیت بسیار زیادی تولید کرده و در بازار عرضه می نماید.

تجهیزات شبکه ‏Passive : رک

رک :

این محفظه به ما امکان می ده تا سوئیچ، سرور و روتر ها یا فایروال های سخت افزاری را در یک کابین ساماندهی کنیم و همچنین می توانیم UPS ها را برای تامین برق در این قسمت قرار دهیم.

رک ها در دو گروه ایستاده و دیواری در بازار عرضه می شوند و از مهم ترین مشخصه های آن ها می توان به وجود سیستم خنک کننده اشاره داشت.

پچ پنل: قطعات پسیو شبکه

پچ پنل :

برای اتصال گره های شبکه به سوئیچ از پچ پنل استفاده می شود. از این لوازم پسیو شبکه به خصوص در شبکه های بزرگ باید استفاده شود تا بتوانیم در صورت بروز قطعی، به سادگی عیب یابی را انجام دهیم.

لوازم پسیو شبکه‏: فیس پلیست

فیس پلیست:

به صفحه توکاری گفته می شود که در آن کیستون های مربوط به شبکه و تلفن روی آن نصب می شود و در مدل های تک پورت و دو پورت در بازار عرضه می گردد. با استفاده از برچسب های فیس پلیت می توانیم شماره پریز را متوجه شویم و به دلیل قرارگیری در داخل دیوار، می تواند از اشغال شدن بیش از حد محیط جلوگیری به عمل آورد.

در قرارداد پسیو شبکه، تمامی نکات را ذکر کنید.

رادین سیستم می تواند تمامی نیازهای مربوط به پسیو شبکه را برای شما برطرف کند و شما قادر خواهید بود که تمامی خدمات مربوط به طراحی و اجرای پسیو شبکه را به این تیم بسپارید.

از جمله مهم ترین خدماتی که از سوی این تیم به شما ارائه می شود می توان به اجرای ترانکینگ و داکت کشی اشاره نمود که نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر شبکه و زیباسازی محیط دارا می باشد. همچنین آرایش های مربوط به رک های دیواری و ایستاده را در کنار دریافت نقشه از بستر کابلی و بی سیم را می توانید از این تیم بخواهید. از دیگر خدماتی که مربوط به تجهیزات پسیو شبکه می باشد و از سوی این شرکت ارائه می شود می توان به انجام خدمات UPS اشاره نمود.

قرارداد پسیو شبکه
تجهیزات پسیو شبکه
کابل شبکه sftpآداپتور 12 ولت 2 امپرپاور ماژولترانک
کابل شبکه utpآداپتور 12 ولت 5 امپرکیستون پچ پنل زاویه ترانک
پچ پنل CAT6 UTP 24 Portداکت 2*2کادر 2 ماژول قطعه اتصال ترانک
کیستون شبکه ماژول باریک داکت 3*3کادر 4 ماژول بلنک پنال 1 یونیت
کیستون شبکه ماژول پهنداکت 4*4پریز برق بلنک پنل 2 یونیت
کیستون تلفن داکت کف خواب پریز تلفن
 تجهیزات پسیو شبکه 
رک دیواریکابل کواکسیالسوکت برق
رک ایستادهکابل ترکیبیسوکت bnc
رک dvrجعبه تقسیمسوکت av
فیس باریکفلکسی نمره ( 13-16-21)کابل برق
فیس پهنکیبل منجمنتدوشاخه

رادین سیستم در کوتاه ترین زمان، خدمات پسیو شبکه را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد و شما می توانید انتظار عملکرد مناسب را از پسیو شبکه داشته باشید. تلفن تماس: ۰۲۱-۴۵۸۸۵

قطعات پسیو شبکه‏

نتیجه گیری

تجهیزات پسیو شبکه امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و باید بدانید که انتخاب و پیاده سازی دقیق پسیو شبکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در این مقاله در خصوص پسیو شبکه و همچنین تجهیزات آن با شما صحبت کردیم. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان رادین سیستم در ارتباط باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

تماس فوری به بالای صفحه بردن