خدمات شبکه در شهرک صنعتی اشتهارد

خدمات شبکه در شهرک صنعتی اشتهارد

خدمات شبکه در شهرک صنعتی اشتهارد می تواند شامل بحث های مختلفی باشد اما این بین نصب و راه اندازی شبکه ها حساس تر بوده و نیاز به دانش و مهارت بیشتری دارد. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید در دنیای امروزی که تبادل اطلاعات نقش بسزایی در فعالیت کسب و کارهای مختلف دارد، داشتن یک شبکه امن کامپیوتری بسیار مهم است. از همین رو نیاز به شرکت هایی می باشد که فعالیت نصب و راه اندازی اینگونه شبکه ها را برعهده بگیرند.

آشنایی با خدمات شبکه در شهرک صنعتی اشتهارد:

خدمات شبکه مبحث بسیار گسترده ای می باشد. در این حوزه مواردی چون راه اندازی شبکه، حفظ امنیت آن و همچنین پشتیبانی و نگهداری از شبکه ها دارای اهمیت است. در این مقاله قصد داریم که نصب و راه اندازی شبکه ها را از جهات مختلف بررسی نماییم. اگر برای شما نیز این سوال مطرح است که برای نصب و راه اندازی شبکه چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید، لازم است که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

 خدمات شبکه در اشتهارد

مراحل نصب و راه اندازی شبکه:

مرحله اول:

نصب و راه اندازی شبکه دارای دو مرحله اصلی است. قسمت اول به انجام خدمات پسیو شبکه دلالت دارد. برای اینکه بتوانید یک شبکه خوب و کارآمد داشته باشید لازم است تا در گام اول طراحی و راه اندازی خوبی برای شبکه صورت گیرد. منظور از خدمات شبکه پسیو، سخت افزاری می باشد که در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. از همین رو نیاز است تا در گام اول نیاز های یک سازمان و شبکه را برآورد نماییم. عموما در شرکت هایی که کار خدمات شبکه را انجام می دهند، یک تیم پسیو کار وجود دارد که نیاز های را برآورد می نماید. این تیم نقشه اولیه شبکه را نیز طراحی می نماید.

در این مرحله از ارائه خدمات شبکه، چنانچه کارفرما بخواهد موردی خاصی را در شبکه اجرا نماید یا نظری داشته باشد، می تواند بیان نماید. محل کابل کشی ها یا قرارگیری سخت افزار ها باید در نقشه طراحی شده به خوبی مشخص شده باشد.

پس از اینکه نقشه اولیه از شبکه تهیه شد، می توان انواع داکت ها و ترانک ها را نصب نمود و از کابل های مربوطه بهره برد. استفاده از UPS ها جهت تامین برق اضطراری نیز در این مرحله الزامی می باشد. در خدمات شبکه پسیو برای اینکه بتوان از تلفن ها و کامپیوترها در شبکه استفاده نمود، نیاز به رک ها، سنسور های مورد نیاز و انواع دستگاه های وایرلس می باشد.

مرحله دوم:

در بخش دوم از پروسه راه اندازی شبکه، نوبت به خدمات شبکه اکتیو است. در مرحله قبلی تمام سخت افزار مورد نیاز برای راه اندازی شبکه فراهم گردید. در این مرحله باید کارهای نرم افزاری صورت گیرد. از همین رو در اولین قدم نیاز به نصب و راه اندازی سرور به صورت لینوکسی یا ویندوزی می باشد. برای اینکه اطلاعات به درستی مسیر خود را در شبکه بیابند باید از سوئیچ ها یا روتر های مناسب استفاده نمایید. پروتکل های متفاوتی نیز در این بخش مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این پروتکل ها به قرار زیر هستند:

  • DNS
  • DHCP

ارائه خدمات شبکه در شهرک صنعتی اشتهارد مخصوصا در حوزه اکتیو نیاز به دانش و مهارت زیادی دارد. از همین رو توصیه می شود تا این کار را حتما به افراد حرفه ای و با تجربه بسپارید. در خدمات شبکه اکتیو باید راه اندازی انواع نرم افزار ها، فایروال ها، سیستم های مانیتورینگ را مد نظر قرار داد. همچنین در نظر داشته باشید که گاهی نیاز است تا نرم افزار های مخصوص شبکه را نیز نصب نمایید تا تبادل اطلاعات به درستی انجام شود.

برای تمام این موارد نیاز به یک تیم مجهز می باشد که فعالیت های شبکه را به درستی و با کمترین هزینه انجام دهد. چنانچه نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری در این حوزه به دست آورید می توانید به صفحه نصب و راه اندازی شبکه مراجعه کنید.

 خدمات شبکه اشتهارد

خدمات ارائه شده در حوزه شبکه شامل چه مواردی می شود؟

خدماتی که در حوزه شبکه ارائه می شود دارای زیرمجموعه های متفاوتی است. در زیر می توانید با این خدمات آشنا شوید:

بررسی خدمات شبکه در شهرک صنعتی اشتهارد

  • پشتیبانی نمودن انواع شبکه ها
  • ارائه خدمات VOIP
  • راه اندازی انواع شبکه ها
  • فراهم نمودن امنیت شبکه ها
  • ارائه خدمات حوزه مشاوره
  • ارائه خدمات اکتیو
  • ارائه خدمات پسیو
  • دورکاری های تحت وب
  • راه اندازی انواع سیستم های ذخیره سازی اطلاعات
  • ارائه فضاهای ابری
  • و …

افرادی که این خدمات را ارائه می دهند، لازم است که دانش و مهارت لازم را داشته باشند. این اشخاص می بایست با انواع شبکه ها و ویژگی های هر کدام از آنها به خوبی آشنا باشند تا امنیت شبکه ها تضمین شود.

چرا باید از خدمات شبکه استفاده نمود؟

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید اگر در محیطی فعالیت می نمایید که در آن مجموعه ای از کامپیوترها وجود دارند که با یکدیگر تبادل اطلاعات می نمایند، نیاز است تا حتما از یک شبکه کارآمد نیز استفاده کنید. به صورت کلی می توان بیان نمود که خدمات شبکه در واقع ستون یک مجموعه می باشد که بر اساس فناوری روز در حال فعالیت است. خدمات شبکه ای می توانند متفاوت باشند اما از نصب و راه اندازی تا پشتیبانی را شامل می شوند. از همین رو تکنسین هایی که در این حوزه فعالیت می نمایند نیاز به مهارت های متفاوتی دارند.

در واقع می توان بیان نمود که تفاوتی ندارد کسب و کار شما بزرگ یا کوچک باشد. برای اینکه بتوان نیاز شرکت ها را برطرف نمود، نیاز است تا شبکه هایی را پیاده سازی نمود که قادر باشند چندین کامپیوتر را به یکدیگر متصل کنند.

امروزه شرکت های زیادی در این حوزه فعالیت می کنند که بنا بر نیاز مشتریان، انواع شبکه ها را راه اندازی نموده یا شبکه های موجود را ارتقا می دهند تا بتوان از آنها برای پاسخگویی به کاربران بهره برد. خاطرنشان می شود که ارائه انواع مشاوره ها برای تهیه سخت افزار و رفع ایرادات و مشکلات موجود نیز در حوزه وظایف تکنسین های شبکه می باشد.

تماس با مشاورین رادین سیستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن