پچ پنل و پچ کورد چیست؟

پچ پنل و پچ کورد چیست؟

تجهیزات مخابراتی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها از این قابلیت برخوردار بوده تا عملکرد متفاوتی را از خود به نمایش بگذارند. دو نمونه از مهم‌ترین این تجهیزات پسیو شبکه شامل پچ پنل و پچ کورد می‌شوند. هر کدام از این تجهیزات شبکه کاربردهای مخصوص به خود را دارند و توانسته‌اند انواع مختلفی را به خود اختصاص دهند.

در این مطلب قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که پچ پنل و پچ کورد چیست. اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است و قصد دارید اطلاعات کاملی را درباره این موضوع به دست بیاورید، پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

پچ پنل و پچ کورد

همانطور که اشاره کردیم پچ کورد و پچ پنل دو نمونه از مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی به حساب می‌آیند که در انواع مختلف طراحی و به خط تولید رسیده‌اند. هر کدام از پچ‌ها می‌توانند کاربردهای گوناگونی را داشته باشند که در ادامه این مطلب هر یک را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد؛ پس ما را همراهی کنید.

آیا می‌دانید پچ پنل چیست؟

در کابل شبکه و تجهیزات شبکه یک سری از نقاط وجود دارند. پچ پنل در نقاط انتهایی هر کدام از این کابل‌ها و تجهیزات قرار می‌گیرد. در این شرایط کابل‌های شبکه دیگر به صورت مستقیم با این تجهیزات ارتباط برقرار نمی‌کنند و به منظور ارتباط برقرار کردن از پچ پنل بهره می‌برد.

اگر بخواهیم به صورت کلی‌تر بیان کنیم، می‌توانیم اینطور بگوییم که استفاده از پچ پنل‌ها ضرورت چندان بالایی ندارد ولی وجود آن می‌تواند برای شبکه‌هایی که مدام در حال تغییر هستند، امتیاز زیادی داشته باشد. از جمله تجهیزات شبکه می‌توانیم به هاب و روتر اشاره داشته باشیم.

پچ پنل چیست؟

بررسی ویژگی‌های ظاهری این تجهیز مخابراتی نیز اهمیت دارد. پچ پنل یک قطعه به حساب می‌آید که شکل ظاهری آن مستطیل است. بر روی این قطعه پورت‌ شبکه جای گرفته که بر اساس نیاز کاربر تعداد پورت‌ها می‌توانند متفاوت باشند. از معروف‌ترین پچ پنل می‌توانیم به 24 پورت و 48 پورت اشاره داشته باشیم.

زمانی که تعداد کاربران افزایش پیدا کند، در آن صورت می‌توان از سوکت‌ها بهره برد و آن‌ها را وارد مدار شبکه کرد. متخصصانی که در زمینه کابل‌کشی فعالیت دارند، برای اینکه بتوانند این مشکل را رفع کنند نیاز دارند تا از پچ پنل استفاده کنند. بدین صورت که تمامی کابل‌های متصل‌شده به سوکت را تنها در یک نقطه جمع‌آوری کنند.

این نقطه می‌تواند مرکز قرارگیری رک باشد. بعد از اینکه کابل‌ها جمع شدند، باید آن‌ها را وارد پچ پنل کرد. سپس باید به صورت درست آن‌ها را شماره‌گذاری کرد. شماره‌گذاری به کاربر این فرصت را می‌دهد تا در هر زمان که به سوکت خاصی نیاز داشتند، آن را با کمک یک کابل کوچک شبکه به تجهیزات شبکه یعنی سوئیچ متصل کنند.

بررسی انواع پچ پنل

بررسی انواع پچ پنل

در ادامه مقاله پچ پنل و پچ کورد چیست، قصد داریم به معرفی انواع پچ پنل بپردازیم. پچ پنل دارای انواع مختلفی است که برای انتخاب مدل مورد نظر خودتان باید به کابل‌کشی محیط توجه داشته باشید.

به عنوان مثال اگر در کابل‌کشی فلز به کار رفته‌شده مس باشد، در آن صورت پچ پنل مسی نیاز است. همچنین اگر کابل‌کشی بر اساس فیبر نوری باشد، در آن صورت باید از پچ پنل فیبر نوری بهره برد. اگر بخواهیم پچ پنل‌ها را بر اساس تعداد پورت دسته‌بندی کنیم می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • POE Patch Panel
  • Unloaded Patch Panel
  • Modular Patch Panel
  • Fiber optic Patch Panel

 آیا می‌دانید پچ کورد چیست؟

در ادامه مبحث پچ پنل و پچ کورد چیست، قصد داریم تا به معرفی مولفه دوم یعنی پچ کورد بپردازیم. پچ کورد در واقع یک کابل الکتریکی یا نوری است.

برای اینکه بتوان یک دستگاه با خواص نوری و الکتریکی را به یک دستگاه دیگر به صورت موقت متصل کرد، در آن صورت از پچ کورد بهره برده می‌شود. لازم به ذکر است که هدف از انجام این کار هدایت و انتقال دادن سیگنال است.

این کابل‌ها در رنگ‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. این کار باعث می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی آن‌ها را تشخیص دهد. همچنین غالبا این کابل‌ها در اندازه‌های کوتاهی در بازار یافت می‌شوند که در بازه 30 سانتی‌متر تا 10 متر هستند.

پچ کورد چیست؟

پچ کورد توانسته مزایای زیادی را به خود اختصاص دهد. هر چند استفاده از پچ کورد برای شبکه‌های کوچک ضروری نیست ولی استفاده از آن در شبکه‌های بزرگ‌تر می‌تواند بسیار کارآمد باشد و شاهد امتیازات گوناگونی باشید.

اصلی‌ترین مزیتی که این کابل‌ها می‌توانند با خود به همراه داشته باشند، صرفه‌جویی در بحث زمان است. کابل و سوکت زدن برای شبکه‌هایی که بزرگ و گسترده هستند، باعث اتلاف وقت می‌شود؛ به همین علت برای اینکه بتوان از این امر جلوگیری کرد، می‌توان از پچ کوردهایی بهره برد که کاملا آماده هستند. از دیگر مزایای موجود می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • در هنگام سوکت زدن خطاهای انسانی را کاهش می‌دهند.
  • از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند.
  • از اتلاف کابل جلوگیری می‌کنند.

حالا که به جواب سوال آیا می‌دانید پچ پنل و پچ کورد چیست رسیدید، باید به دنبال یک مجموعه برای خریداری آ‌ن‌ها باشید که در ادامه شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

خرید پچ پنل و پچ کورد

تهیه انواع تجهیزات مخابرات از رادین سیستم

افرادی که در شبکه‌های کامپیوتری مشغول به فعالیت هستند به تجهیزات مختلفی نیاز دارند که هر کدام از آن‌ها دارای اهمیت خاصی هستند. از جمله این تجهیزات می‌توانیم به پچ پنل و پچ کورد اشاره داشته باشیم که دارای انواع گوناگونی بوده و استفاده از آن‌ها با مزایایی همراه است.

اگر قصد تهیه این دو تجهیز را دارید، مجموعه رادین سیستم می‌تواند یک مرجع مناسب برای شما باشد.

این مجموعه ارائه‌دهنده انواع تجهیزات شبکه بوده که تمامی آن‌ها از کیفیتی عالی و قیمتی مقرون به صرفه برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت https://rsto.ir/ شده و سوالات خودتان را جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن