تجهیزات شبکه صنعتی

فروش تجهیزات شبکه صنعتی

یکی از گسترده ترین کاربردهایی که برای شبکه ها می توان بیان کرد، استفاده از آن ها در صنعت می باشد و به این منظور از تجهیزات شبکه صنعتی استفاده می شود. شبکه های صنعتی که بیشتر در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، نوعی روش ارتباط میان کنترلر ها و ماژول ها به شمار می رود و برای تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مقاله قصد داریم در خصوص شبکه صنعتی و تجهیزات شبکه مورد استفاده در آن بیشتر با شما صحبت داشته باشیم. در ابتدا به یکی از مهم ترین سوالات در حوزه تجهیزات شبکه صنعتی پاسخ خواهیم داد.

شبکه های صنعتی

با تعریف یک شبکه صنعتی آشنا شوید

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که منظور ما از یک شبکه صنعتی، استفاده از منابع برای به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات یا امکانات در میان کنترلر های متصل به شبکه صنعتی می باشد. تجهیزات مخصوصی در یک شبکه صنعتی برای تبادل داده ها مورد استفاده قرار می گیرد و تبادل دیتا مهم ترین وظیفه ای است که یک شبکه صنعتی دارد از پروتکل های مخصوصی برای کد دهی به دیتا مورد استفاده قرار می گیرد.

سنسور ها و عملگر ها را می توان از مهم ترین تجهیزات شبکه صنعتی دانست. همچنین نباید از یاد برد که سیگنال های الکتریکی در این دسته از شبکه ها به داده تبدیل شده و به کنترلر متصل می شوند تا در نهایت کنترلر بر اساس برنامه های از پیش تعریف شده بتواند عملکرد خاص خود را داشته باشد.

سیستم های مانیتورینگ و PLC ها را می توان از مهم ترین تجهیزات شبکه صنعتی برشمرد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید با دقت بسیار زیادی از آن ها استفاده کرد. پروتکل های مورد استفاده در یک شبکه نیز با شبکه های کامپیوتری معمولی با تفاوت هایی همراه هستند و ما در ادامه بیشتر در این خصوص با شما صحبت خواهیم داشت.

محصولات شبکه های صنعت‏

تفاوت شبکه معمولی و صنعتی در چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که پیش از آشنایی بیشتر با ‏تجهیزات شبکه صنعتی باید به آن پاسخ دهیم، آن است که اصولا ‏شبکه صنعتی چه تفاوت هایی با یک شبکه معمولی دارد؟

در ‏ابتدا باید گفت که شبکه های عادی با کامپیوتر ها و ‏تجهیزات متداول شبکه کار می کنند. تصمیم گیری در این شبکه ‏ها بر اساس داده ها کم یا بسیار محدود است و این در حالی ‏است که کنترلر ها که از مهم ترین تجهیزات شبکه صنعتی به ‏شمار می روند، باید بر اساس داده های منتقل شده، در ‏بسیاری از موارد مستقل عمل کرده و پردازش و تصمیم گیری ‏داشته باشند.

پروتکل های مورد استفاده در اترنت صنعتی ‏باعث می شود تا ارتباط پایدار تری را از شبکه صنعتی ‏انتظار داشته باشیم و مجموع تمامی این مسائل باعث می شود ‏که ما بتوانیم تفاوت های شبکه صنعتی و عادی را بیشتر درک ‏کنیم.

شبکه های صنعتی با سرعت بسیار بالایی کار می کنند، ‏دیتای آن ها مشخص بوده و از انواع مختلفی نیست و در نهایت ‏باعث می شوند که شبکه کارایی بسیار بالایی را برای یک محیط ‏صنعتی داشته باشد. در ادامه انواع شبکه صنعتی را به شما ‏معرفی خواهیم کرد.‏

با انواع شبکه صنعتی بیشتر آشنا شوید.

تجهیزات شبکه صنعتی و همچنین نوع به کارگیری آن ها در یک شبکه با یکدیگر متفاوت است و از این روی ما انواع مختلفی از شبکه های صنعتی را خواهیم داشت که در ادامه بیشتر در این حوزه اطلاعاتی را در دسترس شما قرار می دهیم.

شبکه صنعتی مودباس ‏Modbus

شبکه صنعتی مودباس Modbus

در این نمونه از شبکه های صنعتی، پروتکل ارتباطی به صورت Open Source مورد استفاده قرار می گرد و برای اولین بار توسط Modicon و در سال ۱۹۷۹ ارائه شد. در این پروتکل از PLC ها به عنوان مهم ترین تجهیزات شبکه صنعتی استفاده می شود و امروزه این تجهیزات به عنوان یک استاندارد در حوزه ارتباط شناخته می شوند و برای تجهیزات اتوماسیون از آن ها استفاده می گردد.

با توجه به تمامی مسائل می توان گفت که این شبکه امروزه بسیار شناخته شده است و به دلیل سهولت استفاده و کارایی بسیار بالا، بسیار مورد توجه و استفاده نیز قرار گرفته است. ارتباط در این دسته از شبکه ها بر اساس استاندارد های RS232 و RS485 انجام می شود. رادین سیستم می تواند در خصوص تجهیزات شبکه صنعتی و پیاده سازی آن با شما همکاری داشته باشد و شما نیز می توانید کارهای مربوطه را به ما بسپارید.

شبکه صنعتی پروفیباس ‏Profibus

شبکه صنعتی پروفیباس Profibus

این استاندارد ارتباطی از دیگر انواع شبکه و اتوماسیون صنعتی شناخته می شود و برای پردازش های دیجیتال و آنالوگ می تواند کارایی بسیار زیادی داشته باشد.

از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده است تا از این نمونه شبکه بسیار استفاده شود، قیمت بسیار ارزان در کنار انعطاف پذیری و امکان استفاده در پروژه های مختلف می باشد. این پروتکل بر اساس تکنولوژی RS485 از لحاظ ارتباطی کار می کند و ما می توانیم از انواع تجهیزات شبکه صنعتی شامل HMI/SCADA، درایورها، سرورها، سنسور ها و همچنین تجهیزات HART در این سری از شبکه ها استفاده کنیم.

از دیگر ویژگی هایی که در مورد این نمونه از شبکه صنعتی می توان بیان کرد، قابلیت اجرا با میزان سیم کشی کمتر و امکان کنترل بهبود یافته می باشد. با توجه به تمامی موارد بیان شده، این سری از شبکه ها امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و در سطح بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بیشتر در خصوص تجهیزات شبکه صنعتی با شما صحبت خواهیم داشت.

تجهیزات شبکه صنعتی چیست؟

با توجه به تمامی مطالب بیان شده در قسمت های قبلی می دانیم که در شبکه های صنعتی، نوع ارتباط و تجهیزات به کار گرفته شده با شبکه های کامپیوتری معمولی دارای تفاوت می باشد. محصولات شبکه های صنعت را می توانیم در بازار مشاهده کنیم و فروش تجهیزات شبکه صنعتی بر اساس نوع نیاز شما انجام می شود. در نگاه اول شاید تفاوت بسیار زیادی میان تجهیزات شبکه صنعتی با شبکه های عادی مشاهده نکنیم ولی باید بدانیم که پورت ها، نوع ارتباطات و استاندارد های ارتباطی در شبکه های صنعتی و به طبع آن در تجهیزات شبکه صنعتی دارای تفاوت هایی می باشد. برای مثال سوئیچ شبکه صنعتی می تواند به تجهیزات کنترلر صنعتی متصل شده و با توجه به کاربردی که دارد می تواند عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان دهد.

از مهم ترین تجهیزات شبکه صنعتی می توان به مبدل های اترنت به فیبر نوری اشاره نمود، همچنین مبدل های سریال برای ارتباط به تجهیزات مخصوص صنعتی مورد استفاده بوده و سوئیچ ها و مودم هایی که در یک شبکه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که بتوانند عملکرد یک شبکه صنعتی را بهبود بخشیده و امکان ارتباط با سرعت بالا را فراهم کنند.

فروش تجهیزات شبکه صنعتی‏

در نظر داشته باشید که مدل های مختلفی از شبکه های صنعتی امروزه در دسترس می باشند و شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود از این تجهیزات استفاده کنید. بهتر است پیش از خرید تجهیزات شبکه صنعتی حتما با کارشناسان رادین سیستم در ارتباط باشید و در این خصوص مشاوره دریافت کنید.تلفن تماس: ۰۲۱-۴۵۸۸۵

امروزه شبکه های صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می ‏باشند چرا که با توجه به رشد تکنولوژی و استفاده از ‏تجهیزات به روز، برای کنترل داشتن بهتر روی دستگاه ها، ‏نیاز به استفاده از شبکه صنعتی را داریم. نباید از یاد ‏برد که تجهیزات شبکه صنعتی به گونه ای توسعه پیدا کرده ‏اند که بتوانند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند.

خرید تجهیزات شبکه صنعتی

‏در صورتی که قصد خرید تجهیزات شبکه صنعتی را داشته باشید ‏می توانید با کارشناسان رادین سیستم در ارتباط باشید و از ‏میان روش های متعددی که برای پیاده سازی شبکه صنعتی وجود ‏دارد، بهترین موارد را که متناسب با نیاز خودتان است ‏انتخاب کنید.‏

تماس فوری به بالای صفحه بردن