افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری؛ 9 راهکار و چند خط توضیح!

افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری

افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری، از همان بدو اختراع و ابداع این تکنولوژی جالب و پیشرفته، یک دغدغه مهم و اساسی بوده است! در جهان سریع و پرمشغله امروز، شبکه‌های کامپیوتری نیز به طور قطع محکوم به سریع بودن هستند. زیرا به هر حال به عنوان حلقه‌های واسط بین کاربران، نباید باعث کاهش کار و ایفای نقش آن‌ها شوند. به همان میزان که افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری یک دغدغه مهم است، گاهاً دستیابی به این هدف سخت است!

همیشه و در هر شرایطی، دستیابی به سرعت‌های بالا امکان‌پذیر نیست. این کارشناسان شبکه‌های کامپیوتری هستند که بسته به شرایط باید راهکار و روش مناسب برای افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری را بیابند. ما در رادین سیستم برای دستیابی به این هدف نیز قطعاً کنارتان هستیم. اما در حال حاضر قصد داریم طی یادداشت پیش رو، 9 راهکار کلی برای افزایش سرعت شبکه را در کنار شما مرور کنیم. این موارد هرچند کلی و بدون در نظر گرفتن شرایط هستند اما به جهت آشنایی ابتدایی کاربردی تلقی می‌شوند.

لیست 9 راهکار افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری

بهتر است کار را با ارائه لیستی از راهکارهای افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری آغاز کنیم. در این بخش به شکل موردی و گذرا، با این 9 مورد از راهکارها آشنا می‌شویم. پس از آن نیز چند مورد اصلی و اساسی آن را نیز به صورت جزئی، بیشتر بررسی می‌کنیم. به هر حال باید پذیرفت محدودیت فضا و حجم کلمات باعث می‌شود که تمام این 9 مورد به تفصیل قابل بررسی نباشند. اما اکنون نوبت لیست است.

  • شناسایی نقاط خفگی یا همان (Choke Points) شبکه کامپیوتری
  • ارزیابی و سنجش توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعلی
  • تسهیل جریان ترافیک شبکه و ساده‌سازی شیوه انتقال داده در بستر آن
  • نصب و بهره‌برداری از یک روتر باکیفیت و یا فایروال قوی‌تر
  • بهینه‌سازی تنظیمات (DNS)
  • کاهش لتنسی(Latency) یا همان تأخیر شبکه با بهره‌گیری از ابزار بهسازی (WAN)
  • استفاده از قابلیت (QoS) برای اولویت‌بندی ترافیک داده‌های مهم‌تر
  • بروزرسانی و آپدیت بخش نرم‌افزاری شبکه کامپیوتری
  • کنترل مصرف پهنای باند کاربران مختلف از طریق تعیین محدودیت داده برای آن‌ها

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، اکنون به سراغ بررسی جزئی‌تر برخی از موارد فوق می‌رویم.

رتقای سخت‌افزاری اجزای شبکه

یکی از راهکارهای افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری ارتقای سخت‌افزاری اجزای شبکه است!

نصب و بهره‌برداری از یک روتر باکیفیت‌تر و یا فایروال بهتر

یک روتر باکیفیت می‌تواند به افزایش سرعت شبکه شما کمک شایانی کند. به زبانی ساده‌تر هر کاربری که خواهان لذت بردن از سرعت بالای شبکه کامپیوتری خود باشد، به یک روتر باکیفیت نیاز مبرم دارد! البته مسئله صرفاً محدود به سرعت نیست. نه‌تنها به عنوان یک راهکار افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری، بلکه یک راهکار برای افزایش امنیت شبکه نیز باید به استفاده از روترهای باکیفیت‌تر اندیشید. یک روتر باکیفیت، حرفه‌ای و کارآمد، به حفظ مصونیت شبکه شما در برابر حملات بالقوه به طور مؤثری کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: روش های تامین امنیت شبکه های کامپیوتری

در مورد فایروال هم باید گفت به صورت غیرمستقیم به افزایش سرعت شبکه کمک می‌کند. یک فایروال کارآمد با سطح بالایی از امنیت، دسترسی غیرمجاز کاربران بیرونی به فضای داخل شبکه کامپیوتری را از بین می‌برد. این یعنی پهنای باند شبکه، به صورت تمام و کمال در اختیار کلاینت‌ها خواهد بود! روتر باکیفیت و فایروال قوی، به عنوان مکمل، شبکه‌ای امن‌تر و سریع‌تر را به ارمغان می‌آورند. رادین سیستم در انتخاب هر دو مورد کنار شماست.

روتر باکیفیت

روتر قدرتمند و باکیفیت، شرط لازم برای داشتن شبکه‌ای سریع است.

استفاده از قابلیت (QoS) برای اولویت‌بندی ترافیک داده‌های مهم‌تر

(QoS) یک سرواژه متشکل از حروف اول عبارت (Quality of Service) است؛ عبارتی به معنی کیفیت خدمات. این قابلیت در اصل بر روی روترهای پیشرفته و کاربردی در دسترس است و به ادمین(مدیر شبکه) امکان اولویت‌بندی داده‌ها را می‌دهد. قابلیت (QoS) با دادن اولویت بالاتری به برخی از انواع داده‌ها، باعث می‌شود که حتی در شرایط شلوغ شبکه کامپیوتری نیز، این داده‌ها به‌سادگی جابجا شوند. این یعنی مهم نیست که شبکه تا چه حد کند و شلوغ باشد؛ داده‌های با اولویت بالاتر بدون وقفه جابجا می‌شوند!

این راهکار جالب برای افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری، در اصل تلاشی برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود است. به هر حال در سازمان، اداره، شرکت و شبکه‌ای، برخی از داده‌های حساسیت بیشتری دارند و باید با سرعت بیشتری جابجا شوند! به عنوان مثال داده‌های مربوط به ویدیو کنفرانس‌ها یا داده‌های (VoIP) از جمله داده‌های حساس به زمان و سرعت هستند. پس بهتر است حتی‌الامکان بسته به شرایط و اهداف سازمان، در اولویت تکنولوژی (QoS) قرار گیرند.

افزایش سرعت شبکه با رادین سیستم

با رادین سیستم دیگر افزایش سرعت یک چالش جدی نیست.

برای افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری کنارتان هستیم!

کارشناسان تیم رادین سیستم، صرف نظر از اینکه چه راهکاری برای شبکه کامپیوتری شما کاربردی است، آماده خدمت‌رسانی هستند. تیم متخصص این مجموعه با اتکای به تجربه و شناختی که در مورد راهکارهای افزایش سرعت شبکه‌های کامپیوتری دارد، می‌تواند پیشنهادهای مؤثری ارائه کند. کارشناسان مجموعه با وجود تجربه‌ای غنی، آمادگی دارند تا در تناسب با منابع و ظرفیت‌های در دسترس شما، بهترین راهکار را ارائه کنند. ما نگرانی‌ها و دغدغه‌های کاربران را می‌شناسیم و پاسخ مناسب هر یک را در دسترس داریم.

پس اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که در مخمصه سرعت تند و کندی‌های آزاردهنده شبکه کامپیوتری گیر کرده است، رادین سیستم کنار شماست. برای این منظور کافیست تا از طریق اطلاعات تماس مندرج در این صفحه، با رادین سیستم در ارتباط باشید. اولین گام رادین سیستم برای همراهی شما و ارائه خدمات شبکه، مشاوره رایگان است. هر کاربر پیش از اینکه به صورت رسمی به یکی از مشتریان رادین سیستم تبدیل شود، می‌تواند اطلاعات لازم در مورد این همکاری را به صورت دقیق و جزئی دریافت کند. پس توصیه می‌کنیم بدون معطلی اولین ارتباط را با ما برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن