آشنایی با بریج (‏Bridge‏) یا پل و ‏کاربرد آن

بریج (‏Bridge‏) یا پل شبکه

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بریج (Bridge) یا پل و کاربرد آن بپردازیم؛ از این رو ما را در این مطلب همراهی کنید. پل یا بریج از جمله دستگاه‌های پرکاربردی به حساب می‌آید که از این قابلیت برخوردار است تا به تقسیم‌بندی یک شبکه محلی به دو تا چند تا سگمنت بپردازد.

اگر بخواهیم از دید دیگری نگاه کنیم می‌توانیم اینطور بیان کنیم که بریج می‌تواند دو تا چند عدد سگمنت را به یکدیگر متصل کرده و در واقع به یکپارچه‌سازی آن‌ها بپردازد. بریج‌ها در انواع مختلفی وجود دارند و نکات گوناگونی در رابطه با آن وجود دارند که در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم؛ پس تا انتها ما را دنبال کنید.

بررسی بریج (Bridge) یا پل

بررسی بریج (Bridge) یا پل و کاربرد آن

قبل از اینکه به بررسی کاربردهای بریج بپردازیم اجازه دهید این نکته را با شما در میان بگذاریم که این دستگاه‌ها در انواع مختلفی وجود دارند. اگر به دنبال ساده‌ترین این دستگاه‌ها هستید، می‌توانیم به نوع دو پورتی آن اشاره داشته باشیم که نهایتا قابلیت اتصال دو سگمنت را دارد. در واقع تنها می‌تواند یک شبکه را به دو عدد segment تقسیم کند. این فرایند همراه با خود مزایای گوناگونی دارد.

به عنوان مثال می‌تواند از ترافیک کلی شبکه بکاهد و همچنین احتمال برخورد فریم‌های مختلف به یکدیگر را نیز کاهش دهد. این برخوردها ممکن است در شبکه اتفاق بیفتند. زمانی که شبکه به سگمنت‌های مختلفی تقسیم‌بندی شود، در آن صورت امنیت و بازده شبکه تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کنند. در ادامه به صورت کامل‌تر به بررسی بریج (Bridge) یا پل و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

پل یا بریج شبکه چه کاربرد و اهمیتی را به خود اختصاص داده است؟

اگر کمی به گذشته نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که برای پیاده‌سازی شبکه‌ها از هم‌بندی خطی استفاده می‌شد. این روش مشکلات خاص خودش را داشت و آنطور که باید نمی‌توانست نظر کاربر را به سمت خود جذب کند. به عنوان مثال زمانی که داده در شبکه تبادل پیدا می‌کرد، هیچگونه تمرکزی در سامانه مدیریتی وجود نداشت. در واقع پل‌ها نمی‌توانستند از یک سامانه مدیریتی متمرکز بهره ببرند.

پیغامی که در شبکه به وسیله هم‌بندی خطی انتقال پیدا می‌کرد، دارای مشکلی تحت عنوان برودکست بود. یعنی تنها گیرندگان واقعی می‌توانستند یک نسخه از این پیغام را مشاهده و بخوانند. لازم به ذکر است که هم‌بندی خطی در شبکه‌های کوچک‌تر مشکل‌ساز نمیشد ولی مشکل زمانی شروع میشد که حضور آن را در شبکه‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تر مشاهده می‌کردیم. حالا استفاده از پل یا بریج توانسته تا حدود چشمگیری این دسته از مشکلات را کاهش دهد.

مزایای پل یا بریج

مزایای پل یا بریج

در یک نگاه کلی می‌توانیم اینطور بیان کنیم که پل همراه با خود دو مزیت بسیار ارزنده را دارد که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • از این قابلیت برخوردار است تا به یادگیری آدرس‌های مک شبکه پرداخته و سپس به ثبت آن‌ها در حافظه خود بپردازد.
  • این توانایی را دارد تا حداقل دست به تقسیم‌بندی شبکه به دو سگمنت بزند.

پس می‌توانیم بگوییم زمانی یک گره برای گره دیگر موجود در شبکه پیغامی را ارسال کند، در آن صورت بریج می‌تواند آدرس مکی که در داخل پیغام ارسال‌شده، درج شده است را بخواند و بعد از آن تشخیص دهد که در کدام قسمت سگمنت گره مقصد جای داده شده است.

بعد از این فرایند پل پیغامی که از گره مبدا دریافت کرده را تنها به سگمنتی ارسال می‌کند که شاهد حضور گره مقصد در آنجا است. این فرایند باعث می‌شود تا ترافیک در شبکه نصف شود که یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می‌آید. نصف شدن ترافیک نیز به دلیل این بوده در سگمنت نامربوط اجازه flooding فریم داده نمی‌شود.

قابلیت‌هایی که پل یا بریج شبکه برای مدیریت ترافیک دارند

حالا که با بریج (Bridge) یا پل و کاربرد آن به صورت نسبی آشنا شدید، شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که پل برای مدیریت ترافیک شبکه چه قابلیت‌هایی را دارد؟ بریج با کمک یک سری از قابلیت‌ها متوجه می‌شود که در حال حاضر کدام گره به کدام سگمنت اتصال پیدا کرده است. این قابلیت‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • قابلیت یادگیری یا Learning
  • قابلیت سیل یا Flooding
  • قابلیت مسدودسازی یا Filtering
  • قابلیت پیش برد یا Forwarding
  • قابلیت تعیین محدودیت زمانی یا Aging

هر کدام از این قابلیت‌ها می‌توانند کارهای مختلفی را به انجام برسانند و از این طریق باعث عملکرد فوق‌العاده این دستگاه شوند.

ویژگی‌هایی که می‌توانید از بریج مشاهده کنید.

در پیرو مبحث بریج (Bridge) یا پل و کاربرد آن، قصد داریم تا به بررسی ویژگی‌هایی بپردازیم که از این دستگاه شاهد خواهید بود. این ویژگی‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • بریج قادر است تا شبکه محلی را به چندین سگمنت تقسیم‌بندی کند.
  • بریج این توانایی را دارد تا به ذخیره‌سازی آدرس‌های مک رایانه‌ها یا آدرس‌هایی که در گره یک شبکه وجود دارند، بپردازد.
  • همچنین برای کاهش ترافیک شبکه، بریج راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد.

خرید انواع پل (Bridge) تجهیزات شبکه

خرید انواع تجهیزات شبکه همراه با رادین سیستم تدبیر افق

شرکت رادین سیستم تدبیر افق ارائه‌دهنده انواع تجهیزات شبکه بوده و کیفیت را در تمامی خدمات خود، به کار گرفته است. این مجموعه انواع تجهیزات شبکه و مخابرات را به داخل کشور وارد کرده و سپس آن‌ها را به بازار عرضه می‌کند.

دلایل مختلفی وجود دارند که شما را مجاب به انتخاب این شرکت خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به وجود یک تیم متخصص و مجرب، بهره‌مندی از تجهیزات عالی و باکیفیت و خدمات پشتیبانی 24 ساعته اشاره داشته باشیم. اگر سوال بیشتری دارید، کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی هستند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بریج (Bridge) یا پل و کاربرد آن آشنا کنیم. در ابتدا به تعریف کلی درباره بریج پرداختیم و سپس به صورت کلی کاربردهای این دستگاه را برای شما بیان کردیم. لازم به ذکر است که بریج یا پل توانسته ویژگی‌های گوناگونی را به خود اختصاص دهند و از این طریق یک عملکرد فوق‌العاده را از خود به نمایش بگذارند.

در این مطلب سه مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه را با شما به اشتراک گذاشتیم و همچنین به بررسی قابلیت‌هایی پرداختیم که می‌توانید از این محصول مشاهده کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، سری به سایت https://rsto.ir/ بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن