معرفی کیستون شبکه و انواع آن

کیستون شبکه و انواع آن

امروزه در راه اندازی شبکه های LAN از تجهیزات و لوازم جانبی شبکه استفاده می شود که کیستون یکی از تجهیزات پرکاربرد برای ایجاد فضایی استاندارد برای محیط انتقال شبکه می باشد. در این مقاله به بررسی کیستون شبکه و انواع آن خواهیم پرداخت و کاربرد آن در شبکه های مختلف را به صورت کامل بررسی می کنیم.

کیستون شبکه چیست؟

کیستون شبکه که به نام پریز شبکه نیز معروف است به یک ابزار کاربردی گفته می شود که سبب ایجاد ارتباط در محیط شبکه خواهد شد. این تجهیزات که یک ساختار فیزیکی هستند می توانند به کمک کابل شبکه یک سخت افزار را به رایانه، روتر یا سوئیچ متصل کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین سوئیچ شبکه

کیستون شبکه

این تجهیزات از یک طرف به کابل شبکه و از طرف دیگر به پورت مادگی RJ-45 متصل هستند و در قسمت های مختلف شبکه به کار می روند. از این تجهیزات بیشتر در داخل پچ پنل ها، فیس پیلیت‌های روی ترانکینگ و باکس‌های روکار استفاده می شود و برای اولین بار یک شرکت به نام AMP از این تجهیزات برای کابل کشی تلفن استفاده کرد.

بررسی کاربردهای کیستون شبکه و انواع آن

تصور غلط بسیاری از افراد این است که کیستون محدود به تجهیزات شبکه و پورت های RJ-11 و RJ-45 است. اما در صورتی که این باور کاملا اشتباه است و در حالت کلی کیستون به وسیله ای گفته می شود که از یک طرف به کمک سیم به شبکه متصل می شود و از طرف دیگر نیز دارای یک پورت مادگی است.

دسته بندی کیستون ها

انواع کیستون های شبکه

برای بررسی کردن کیستون شبکه و انواع آن می توانید از فرم های گوناگونی استفاده کنید.

روش نصب و محل استفاده

در طراحی کیستون ها به نوع محل استفاده و کاربرد آنها توجه شده است و شما می توانید بر اساس نیاز و محیطی که در آن کار شبکه را انجام می دهید، به عنوان مثال برخی از این تجهیزات در پچ پنل، باکس های کف خواب و فیس پلیت ها استفاده می شود و هر کدام از نظر طراحی دارای ابعاد و اندازه های مخصوص به خود است. توجه داشته باشید که اگر از کیستون مناسب در کارهای خود استفاده نکنید این احتمال وجود دارد که طراحی شبکه شما با مشکل روبرو شود.

بیشتر بخوانید: پچ پنل و پچ کورد چیست؟

کیستون ها همچنین از نظر استاندارد که به نام category نیز شناخته می شوند، در گروه هایی با نام CAT دسته بندی می شوند که شامل، CAT 5، CAT 5e، CAT 6، CAT 6a، CAT 7 و CAT 7a می باشند و هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

محل استفاده از کیستون ها

همچنین برای بخش آخر نیز این محصولات را از طریق جنس کیستون دسته بندی می کنند. این تجهیزات به دو دسته تمام فلزی و تمام پی وی سی دسته بندی می شوند. البته کیستون ها از لحاظ هایی دیگری نیز مورد بررسی قرار می گیرند. به عنوان مثال در مقاله کیستون شبکه و انواع آن، شما می توانید این تجهیزات را از نظر نوع شیلد نیز مقایسه کنید.

کیستون های SFTP یا همان شیلدار به نسبت UTP ها که به کیستون های بدون شیلد نیز در بازار شناخته می شوند، این نوع کیستون ها به شما این امکان را می دهند تا درهرجایی بتوانید از آنها استفاده کنید. در اصل کیستون های شیلد دار برای محیط هایی که احتمال وجود نویز در آنها بسیار زیاد است، استفاده می شود و این کیستون ها می توانند به حفظ شبکه و کیفیت محیط انتقال کمک زیادی کنند.

کاربردهای کیستون

به طور کلی در هنگام خرید یک نوع کیستون از جداول رنگی مختلف استفاده می شود و هر فردی که این تجهیزات را نصب می کند، به کمک این جدول می توانند به راحتی آن را به شبکه متصل کند. همچنین کیستون ها از نظر طراحی در دو مدل A و B ساخته شده اند. برای نصب کردن این کیسون ها شما نیاز به یک آچار مخصوص خواهید داشت که به آن آچار پانچ می گویند.

کاربرد کیستون

برای نصب کردن کیستون باید نصاب به این نکته توجه کند که در هنگام دریل کاری یا انجام کارهای مختلف در محیط، از قبل داخل کیستون را تمیز کرده باشد. در محیط هایی که کابل کشی می تواند سخت باشد، استفاده از کیستون ها به شما کمک می کند تا بتوانید از این تجهیزات برای کابل کشی بهتر شبکه استفاده کنید.

این موضوع به شما کمک می کند تا در مکانهایی مانند ساختمان های چندطبقه بتوانید برای دسترسی بهتر به شبکه و صرفه جویی در هزینه های خود از این تجهیزات استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید کیستون های مناسب برای کسب و کار خود هستید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که شرکت های زیادی در حال تولید این تجهیزات هستند و شما می توانید از آنها در کارهای مختلف استفاده کنید. برندهایی چون کیستون های Nexans، Legrand، Amp،Schneider و D-Link نیز در بازار ایران به دلیل قیمت و کیفیت مناسب به فروش می رسند و از آنها می توانید در کارهای مختلف استفاده کنید.

در این بین کیستون های شرکت هایی چون D-Link به دلیل تنوع بسیار زیاد و قیمت مناسب از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند و به شما این امکان را میدهند تا در هر جایی مورد استفاده قرار بگیرند. شرکت های بزرگی در حوزه شبکه در حال فعالیت هستند و اغلب بر اساس تجهیزات شبکه ای که تولید می کنند، کیستون ها و تجهیزات جانبی را نیز برای استفاده در شبکه طراحی می کنند.

خرید کیستون شبکه

خرید انواع کیستون شبکه

در حالت کلی کیستون شبکه و انواع آن به شما کمک می کند تا در شبکه کردن محیط شبکه خود به خوبی استانداردهای کابل کشی را رعایت کنید. نصب کردن کیستون ها بسیار ساده است و تنها نیاز به مقداری مهارت و دقت دارد.

برای اینکه بتوانید راحت تر از محیط شبکه استفاده کنید یا سیستم های شبکه خود را به صورت استاندارد کابل کشی کنید، می توانید با مشاوره گرفتن از شرکت هایی که در حوزه نصب و راه اندازی شبکه فعالیت دارند، بهترین محصولات را در حوزه شبکه خریداری کنید.

رادین سیستم با داشتن سابقه بسیار طولانی در حوزه شبکه و راه اندازی تجهیزات و شبکه های بزرگ و کوچک با ارائه مشاوره های لازم و نصب و راه اندازی شبکه به صورت اصولی و دقیق، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن از محیط شبکه خود برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن