معرفی ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه

5 شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه

امروزه شبکه یکی از بنیادی ترین بخش های زندگی انسان را تشکیل می دهد. در جامعه امروزه ما به عنوان مختلفی از شبکه ها از جمله اینترنت متصل می شویم و به کمک ابزارها و زیرساخت های مختلف، از انواع شبکه ها استفاده می کنیم. در این مقاله به معرفی ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه خواهیم پرداخت که هرکدام توانسته اند در سال های اخیر، رشد زیادی در این زمینه ایجاد کنند و سبب آسان تر شدن زندگی افراد زیادی شده اند.

این شرکت ها در حوزه خدمات شبکه، ساخت شبکه ها و زیرساخت های جدید و همچنین افزایش توان هوش مصنوعی فعالیت های زیادی دارند و این موضوع توانسته است، محبوبیت آنها را افزایش دهد.

معرفی ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه و بررسی هر کدام

در این مقاله ۵ شرکت بزرگ را مورد بررسی قرار می دهیم که هرکدام به شیوه ای خاص در حوزه شبکه فعالیت دارند. نگهداری و ایجاد سیستم خدمات در شرکت های بزرگی که در حوزه شبکه فعالیت دارند به دلیل رشد سریع این فناوری بسیار سخت است، به همین دلیل کمپانی های بزرگ در این حوزه نیازمند صرف زمان برای آموزش بهتر کارمندان خود هستند و این دلیلی است که سبب می شود تا شما بتوانید از یک سرویس دهنده خوب و حرفه ای خدمات مناسبی را دریافت کنید.

شرکت Cisco

Cisco پیشگام در حوزه شبکه و IOT

در سال ۲۰۲۰ با اینکه بیماری بزرگ کرونا دنیا را فرا گرفت، ضربه سختی بسیاری از شرکت ها را به زانو درآورد. در این بین سیسکو نیز بدون مشکل نبود و سود این شرکت در پایان سال ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

اما هنوز هم سیسکو با داشتن بیش از ۳۹ درصد از حجم بازار توانسته است خود را به عنوان یک رقیب بی مانند تبدیل کند. این شرکت با ساخت فناوری هایی چون Meraki توانسته است، خدمات از راه دوری را برای SD-WAN و AnyConnect فراهم کند تا کاربران بتوانند بهتر و ساده تر از راه دور با دیگر افراد ارتباط برقرار کنند.

سیسکو اخیرا یک سرویس جدید به نام NaaS را نیز برای شبکه Cisco Plus معرفی کرده است و در بخش اینترنت اشیا نیز نیز توانسته است با ایجاد زیرساخت های ۵G به عنوان پیشگام در این حوزه شناخته شود. همچنین امسال سیسکو دست به خریدهای عجیبی زده است و شرکت هایی را به نام های Fluidmesh، Kenna Security و Sedona Systems را در اختیار گرفته است.

VMware شرکتی که ناگهانی رشد کرد

شرکت VMware

با اینکه سال های اخیر برای شرکت VMware سخت بوده است. اما این کمپانی با ایجاد زیرساخت ها و فعالیت های مناسب، توانسته است کاربران زیادی در حوزه ذخیره سازی فضای ابری، سیستم های شبیه سازی شبکه و امنیت را بدست آورد. این شرکت متاسفانه امسال مدیر اصلی خود را از دست داد.

پت گلسینگر در ماه ژانویه پس از ۱۰ سال مدیریت این شرکت به اینتل برگشت و این موضوع سبب کمی لغزش در سکان مدیریتی این شرکت شد. از طرفی شرکت VMware در گذشته به خاطر مشکلات مالی، بخش از خود را به دل فروخت و به همین ترتیب این شرکت از سال ۲۰۱۴ تاکنون تلاش کرد تا بخش گذشته خود را مجددا باز پس گیرد و در سال ۲۰۱۶ این شرکت توانست خود را مجددا به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه معرفی کند.

Arista متمرکز برای فضای ابری

شرکت Arista

اگر بخواهیم به معرفی ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه بپردازیم، باید به شرکت Arista توجه کنیم. در بین برندهای نام آشنا این شرکت در کنار زیرساخت های شبکه ای خود، تمرکز ویژه ای بر روی فضای ابری و ایجاد شبکه های ایمن در این بخش را دارد. این شرکت با خرید Awake Security و ایجاد تغییرات مختلف، تلاش کرده است تا سهم بیشتری را از بازار دانشگاه ها و ایجاد سیستم های سوئیچینگ کسب کند.

سهام این شرکت در سه ماه گذشته بیش از ۳٫۵ درصد رشد کرده است. مدیر قدیمی و باسابقه این شرکت Jayshree Ullal که به عنوان یکی از معدود مدیران بزرگ زن در حوزه شبکه نیز شناخته می شود، همیشه توانسته است برای این شرکت سودآور باشد و به دلیل تصمیم گیری های درستی که در هنگام خریدهای خود داشته است، مشهور است.

این شرکت تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سود سالانه را گزارش داده است و به عنوان یکی از شرکت های قوی و البته بسیار محتاط در این حوزه شناخته می شود.

رهبری جدید HPE/Aruba در ادغام شبکه ها

شرکت Aruba

اگر در یک محیط بزرگ کار می کنید، حتما اسم خدمات همپوشانی شبکه آروبا را شنیده اید. این شرکت به صورت حرفه ای در زمینه ایجاد ارتباط بین شبکه های محلی فعالیت دارد و به عنوان یکی از واسطه های بزرگ تامین شبکه های بی سیم نیز شناخته می شود.

از شاخصه های اصلی این شرکت که سبب شده، آن را در بین معرفی ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه قرار دهیم، وجود ابزارهایی چون Aruba ClearPass و AirWave است که سبب شده است تا بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری در حوزه هواپیما با آن همکاری داشته باشند. این شرکت در حال توسعه خدمات ابری خود است و توانسته است برخی از خدمات خود را به صورت لیزینگی و از طریق GreenLake نیز ارائه دهد.

همچنین در سال های اخیر، این شرکت SD-WAN Silver Peak را که یک نیروگاه برق مستقل است، خریداری کرده است.

فناوری های جدید در Extreme Networks

شرکت extreme

در بین تمام شرکت هایی که در مقاله معرفی ۵ شرکت برتر در زمینه خدمات شبکه حضور دارند، باید نام Extreme Networks کمی تعجب آور باشد. زیرا این شرکت در حدفاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ تنها به دنبال خریدهای عجیب بود. اما این شرکت برنامه بسیار خاص و منسجمی داشت و توانست با سخت کوشی شرکت هایی چون Zebra Technologies را در حوزه WLAN، شرکت تجارت شبکه Avaya، Brocade، Aerohive و بخشی از شرکت های خدمات ابری را به مجموعه خود اضافه کند.

 این خرید ها باعث شده است تاکنون بعد از یکسال Extreme Networks به صورت یکپارچه در بیاید و به عنوان اولین شرکت پیشگام در حوزه Wifi  نسل ۶ نیز شناخته می شود. این شرکت، در اصل یک پیشرو در حوزه خلق خدمات دسترسی بی سیم و LAN است و اکنون گستردگی زیادی در حوزه شبکه دارد.

استفاده از تجهیزات شبکه و خدمات شرکت های معرفی شده در بالا، نیازمند مهارت زیادی است و شرکت های محدودی هستند که می توانند با مدیریت کردن و ادغام این فناوری ها، سرورهای شبکه را کنترل کنند یا در صورت نیاز یک شبکه چند منظوره و پیچیده را راه اندازی کنند.

تیم رادین سیستم، با داشتن سابقه طولانی در حوزه کار با خدمات شرکت هایی چون Cisco، VMware، Fortinet و سایر شرکت ها تلاش کرده است تا خدمات خود را در حوزه شبکه در اختیار هموطنان خود قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن