تجهیزات ‏lan‏ مورد نیاز برای شبکه

تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه

اگر به دنبال راه اندازی یک شبکه اختصاصی و محلی برای خانه یا محیط کار خود هستید، باید از تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه اطلاعات کافی کسب کنید. این محصولات به دلیل قیمت مناسب و کاربری بسیار ساده، به شما این امکان را می دهد تا یک محیط را به صورت کامل شبکه کنید و رایانه ها، پرینترها، دوربین های مداربسته و سایر تجهیزات شبکه  را به صورت اشتراک گذاری شده در اختیار دیگر کاربران نیز قرار دهید.

به واسطه این تجهیزات به آسانی و به کمک کابل شبکه یا همان Ethernet می توانید هر نوع وسیله ای را به شبکه خود اضافه کنید. تنوع محصولات حوزه شبکه بسیار زیاد است و این موضوع به شما آزادی عمل زیادی خواهد داد تا بتوانید محصولاتی مناسب و کاربردی را برای کار خود خریداری کنید.

 همچنین داشتن انواع مختلفی از این تجهیزات درون یک شبکه به شما کمک می کند تا بتوانید نیازهای شبکه را به صورت کامل رفع کنید. در این مقاله به بررسی تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه خواهیم پرداخت و هرکدام را به صورت اختصاصی بررسی خواهیم خواهیم کرد.

شبکه LAN چیست؟

در اصل شبکه ها با معیارهای مختلفی دسته بندی می شوند که یکی از این معیارهای مهم، ابعاد شبکه می باشد. Local Area Network در اصل به معنای یک شبکه محلی است که می تواند شامل شبکه کامل یک ساختمان شود. در بسیاری از مراکز آموزشی، موسسات، هایپرمارکت ها و سایر محیط های کاری، برای اینکه به آسانی بتوانید تجهیزات مختلف شبکه مانند انواع سیستم ها را کنترل کنید، نیاز به راه اندازی یک شبکه LAN دارید. این شبکه ها با کابل انتقال داده یا همان Ethernet کار می کنند و می توانند اطلاعات را تا سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه منتقل کنند.

در محیط های کوچک شبکه به واسطه تجهیزاتی به اسم سوییچ انجام می شود که می تواند با داشتن تعداد پورت های کافی شبکه، تمام تجهیزات را بهم متصل کنید. این سخت افزار از فناوری TCP/IP برای شبکه کردن استفاده می کند و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تمام تجهیزات شبکه خود را با کمترین تنظیمات ممکن به شبکه اضافه کنید.

بررسی مهم ترین تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه

تنوع محصولات و تجهیزات به کار رفته در یک شبکه LAN به بودجه و نوع کاربرد شما بستگی دارد. در بسیاری از شبکه ها اکنون همبندی سیستم ها به کمک روش Mesh انجام می شود که سبب کنترل راحت شبکه می شود و شما می توانید هر نوع وسیله ای را به شبکه خود اضافه کنید.

کابل شبکه یا کابل LAN

کابل شبکه یا کابل LAN

در اصل کابل شبکه به عنوان محیط انتقال شناخته می شود و بستری را فراهم می کند که هم برق و هم داده به صورت همزمان برای جلوگیری از دست رفتن داده ها در محیط شبکه حرکت کند.

این تجهیزات از ۸ رشته سیم مختلف و بهم تابیده شده تشکیل شده اند که براساس معیارهای مختلف می توانید آنها را به روش سوکت زدن، آماده استفاده کنید. در اصل کابل های شبکه با عنوان CAT شناخته می شوند و انواع جدید آن که CAT6 یا CAT7 نام دارد، می توانند در محیط های بیرونی با آب و هوایی سخت نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

سوئیچ یا مودم

سوئیچ یا مودم

امروزه به دلیل پشتیبانی کردن بسیاری از مودم ها از چند پورت، در محیط های کوچک، می توان از آنها به عنوان سوییچ هم استفاده کنید. البته این کار کمی سرعت اینترنت را دچار مشکل می کند، اما به شما این امکان را می دهد تا با هزینه کمتری محیط کار خود را شبکه کنید.

سوئیچ ها، دارای تعداد زیادی پورت هستند و می توانند باعث اتصال رایانه ها به یکدیگر شوند. امروزه از روش های ستاره ای برای شبکه کردن زیاد استفاده می شود که برای کنترل این نوع شبکه ها نیاز به یک سوئیچ است. سوییچ ها اغلب دارای ابزارهای اضافه نیز هستند و به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه شناخته می شوند.

کارت شبکه

کارت شبکه

هر رایانه برای اتصال پیدا کردن به محیط شبکه نیازمند یک کارت شبکه است. امروزه اکثر مادربردها دارای کارت شبکه هستند، اما شما می توانید برخی از قطعات دیگر مانند پرینترها را نیز به شبکه متصل کنید.

برای این کار کافی است که امکان اشتراک گذاری پرینتر یا اسکنر شما در محیط شبکه وجود داشته باشد که این مشکل را کارت شبکه رفع می کند. این وسیله می تواند اطلاعات را رمزنگاری کند و به سیستم دیگری انتقال دهد یا در زمان نیاز فایل های مورد نیاز خود را از طریق شبکه دریافت کند.

داکت یا محافظ کابل

داکت یا محافظ کابل

در کنار تجهیزات اصلی و مهم در شبکه، تمیز بودن و ایجاد استانداردهای لازم کابل کشی نیز اهمیت ویژه ای دارد. اگر در یک محیط از کابل های زیادی استفاده می کنید، احتمال زشت شدن یا بهم ریختن کابل ها برای شما وجود دارد. برای رفع کردن این مشکل کافی است تا کابل ها را ابتدا در یک مسیر مشخص به کمک داک ها مخفی کنید.

داک ها معمولا به دلیل داشتن حفره های مختلف درون خود، می توانند با ایجاد جریان هوای مناسب، از ایجاد گرما بیش از حد جلوگیری کنند و با این روش میزان نویز شبکه را کاهش دهند. همچنین به کمک داک، می توانید کابل در مسیرهای طولانی انتقال دهید و از کابل های خود نیز در برابر رطوبت و گرد و خاک و حتی ضربه محافظت کنید.

رک ‏RACK شبکه

رک RACK

یکی از تجهیزاتی که بیشتر در سرورهای شلوغ و بزرگ از آن استفاده می شود، رک نام دارد. این تجهیزات به دلیل داشتن فضای ایمن و ضد شوک به آسانی می توانند در برابر دما و فشار زیاد مقاومت کنند و از داده های شما نیز محافظت کنند.

در محیط هایی مانند دانشگاه یا مکان هایی که نگهداری و مدیریت اطلاعات اهمیت زیادی داشته باشد، رک ها می توانند به راحتی از رایانه اصلی یا همان سرور در برابر هر خطری محافظت کنند. همچنین در بین تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه می توانید با خرید انواع حافظه اضافی، کابل یا حتی دیواره آتش سخت افزاری از شبکه خود در برابر فشار و ضربه محافظت کنید.

توجه داشته باشید که راه اندازی شبکه کار ساده ای نیست و اگر به خوبی آن را پیاده سازی نکنید با مشکلاتی مانند کندی سرعت، قطعی مکرر یا از دست رفتن داده های خود مواجه خواهید شد، همچنین امکان نفوذ به شبکه شما نیز می تواند افزایش پیدا کند.

به همین دلیل بهتر است قبل از انجام هر کاری با تیم مشاوره ما تماس حاصل کنید. تیم مشاوره رادین سیستم تدبیر افق به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های راه اندازی شبکه در ایران و فروش تجهیزات شبکه می باشد که به شما این امکان را می دهد تا براساس نیازها و بودجه خود، یک شبکه مناسب را با پشتیبانی شبکه طولانی مدت در اختیار داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن