تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج ‏

تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج ‏

تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج که با عنوان تجهیزات صنعتی نیز شناخته می شوند، دارای انواع متفاوتی می باشند. از این تجهیزات برای انتقال داده ها استفاده می شود. البته باید خاطرنشان گردید که تجهیزات مورد استفاده همگی از پروتکل های خاصی جهت رد و بدل نمودن اطلاعات استفاده می نمایند.

در بین تجهیزات شبکه، سنسور ها و عملگر ها کاربرد زیادی دارند و می توان آنها را جزو مهمترین تجهیزات در نظر گرفت. البته برای اینکه این دو بخش به خوبی فعالیت نمایند نیاز است تا از سیگنال های مناسب نیز بهره برد. در شبکه ها برای کنترل سیگنال ها از کنترلر ها استفاده می گردد.

آشنایی با تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج:

همواره باید در نظر داشته باشید که شبکه های صنعتی و تجهیزات شبکه صنعتی با نمونه های معمولی متفاوت می باشند. در بازار نیز موارد متفاوتی را مشاهده می نمایید که در هر شبکه کاربرد متفاوتی دارند. از همین رو در این مقاله با برخی از نمونه های پرکاربرد تجهیزات شبکه صنعتی آشنا خواهید گردید.

تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج

مبدل های اترنت به فیبر نوری:

در بین تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج، این مبدل ها یکی از مهمترین نمونه ها می باشند. البته در اینگونه شبکه ها از مبدل های دیگری نیز استفاده می شود. به طور مثال شما در شبکه های صنعتی انواع مبدل های سریال را مشاهده می نمایید که المان های مورد استفاده در شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. از جمله ویژگی های مهم این مبدل ها سرعت بسیار بالای آنان می باشد.

سوئیچ ها:

سوئیچ ها نیز در شبکه های صنعتی دارای جایگاه ویژه ای می باشند. این موارد می توانند به کنترلر ها متصل شوند و کارایی و عملکرد شبکه را افزایش دهند. به صورت کلی می توان بیان نمود که در اینگونه شبکه ها، پورت ها و نوع ارتباط آنان با یکدیگر نسبت به شبکه های معمولی فرق دارند. از همین رو به آنها شبکه های صنعتی گفته می شود.

انواع شبکه صنعتی:

لازم است تا تجهیزات شبکه با توجه به نوع شبکه مورد استفاده قرار گیرند. اما از آنجا که این شبکه ها با یکدیگر متفاوت می باشند از همین رو تجهیزات بکار رفته در شبکه ها نیز متفاوت هستند. در همین راستا می توان شبکه های صنعتی را به صورت زیر دسته بندی نمود:

شبکه های modbus:

پروتکل مورد استفاده برای ارتباط بین دستگاه ها در این شبکه از نوع open source می باشد. PLC ها در این نوع پروتکل نقش بسزایی دارند. تجهیزاتی که در این نوع شبکه مورد استفاده قرار می گیرند، جزو تجهیزات استاندارد محسوب می شوند. با توجه به اینکه از این شبکه و تجهیزات آن امروز به وفور استفاده می شود لذا استاندارد های زیادی نیز برای آن وجود دارد. برای اینکه از تجهیزات شبکه فوق بتوان استفاده نمود لازم است تا با استاندارد های موجود آشنا شد. RS232  و RS485 دو مورد از استاندارد های پرکاربرد می باشند.

از این شبکه و تجهیزات شبکه آن بیشتر برای طراحی و اجرای اتوماسیون های اداری استفاده می شود. این مورد اولین بار در سال 1979 میلادی معرفی گردید.

شبکه های PROFIBUS:

این مورد از شبکه ها، نمونه دیگری از شبکه های صنعتی محسوب می شوند. تجهیزات شبکه که در این نوع شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب کار پردازش دیجیتالی و آنالوگی را برعهده دارند. جالب است که بدانید هزینه تجهیزات و پیاده سازی این نوع شبکه ها بسیار کم است. از همین رو در بسیاری از فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرند. استاندارد مورد استفاده در این شبکه از نوع  RS485است. بیشترین تجهیزات شبکه مورد استفاده در این شبکه ها درایور ها، سرور ها، سنسورها و همچنین HART ها می باشند.

لازم به ذکر است که در این نوع شبکه نیاز به سیمکشی کمی می باشد از همین رو امکان کنترل نمودن شبکه بسیار راحت تر است. شبکه های فوق، امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج

آیا شبکه های معمولی و صنعتی با هم تفاوت دارند؟

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که شبکه های معمولی و صنعتی و تجهیزات آنها با یکدیگر متفاوت می باشند. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که شبکه های معمولی شامل مجموعه ای از کامپیوترها می باشند که تجهیزات آنها نیز بسیار ساده است.

در شبکه های صنعتی، اجزای شبکه به صورت مداوم توسط کنترلر ها بررسی می شوند. لذا داده های آنها جمع آوری شده و به صورت پیوسته آنالیز می گردد. از همین رو در شبکه های صنعتی شما می توانید اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که تجهیزات شبکه صنعتی بسیار متنوع و گران تر از تجهیزات شبکه های معمولی می باشند. شبکه های صنعتی باید با سرعت بالا فعالیت کنند و داده های زیادی نیز در این شبکه ها تولید می شود. به همین دلیل برای بالا بردن کارایی شبکه نیاز است تا از تجهیزات خوبی استفاده کرد. اگر مایل هستید تا اطلاعات بیشتری نسبت به تجهیزات شبکه های صنعتی به دست آورید، می توانید به اینجا رجوع نمایید.

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که شبکه ها دارای انواع متفاوتی می باشند. شبکه های صنعتی با توجه به اینکه از حجم بالایی از داده های پشتیبانی می نمایند، امروزه بسیار مورد توجه قرار می گیرند. تجهیزات شبکه های صنعتی نیز نسبت به شبکه های معمولی متفاوت بوده و با قیمت بیشتری به بازار عرضه می شوند.

خرید تجهیزات شبکه در جاده مخصوص کرج ‏

با این تفاسیر برای طراحی و اجرای اینگونه شبکه ها لازم است تا حتما با انواع تجهیزات مورد استفاده و کاربرد هر کدام از آنها آشنا باشید. عموما شرکت های کامپیوتری که در زمینه خدمات شبکه های کامپیوتری فعالیت می نمایند، نسبت به این مورد آگاهی لازم را دارند.

به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که منظور از شبکه استفاده از چند کامپیوتر جهت به اشتراک گذاری اطلاعات می باشد. در شبکه های صنعتی اهمیت استفاده از تجهیزات خوب و کارآمد بسیار بیشتر است. از همین رو توصیه می گردد تا حتما با انواع تجهیزات موجود و کاربرد آنها آشنا شوید.

رادین سیستم بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی خدمات شبکه در در جاده مخصوص کرج ‏ به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته آماده ارائه خدمات اکتیو و پسیو شبکه، نصب، راه اندازی و نگه داری شبکه، به کلیه مشترکین به خصوص در استان تهران و کرج  می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن