انواع سوئیچ های صنعتی

انواع سوئیچ های صنعتی

سوئیچ‌های شبکه از این قابلیت برخوردار هستند تا چندین ابزار موجود در یک ساختمان را به یکدیگر متصل کنند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به کامپیوتر، پرینتر و سرور شبکه اشاره کنیم. سوئیچ‌ها به عنوان تجهیزات شبکه، ایجادکننده شرایطی هستند که می‌توانند به ابزارها کمک کنند تا انواع منابع و فایل‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

لازم به ذکر است که سوئیچ‌ها دارای انواع مختلفی هستند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی انواع سوئیچ های صنعتی بپردازیم؛ پس همراه ما باشید.

انواع سوئیچ های صنعتی شامل چه مواردی می‌شوند؟

انواع سوئیچ های صنعتی

همانطور که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم سوئیچ‌ها دارای انواع گوناگونی هستند و هر کدام کاربردهای مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. این سوئیچ‌ها می‌توانند در هزینه صرفه‌جویی کرده و همچنین باعث افزایش بهره‌وری شوند. اگر به دنبال انواع سوئیچ‌ها هستید، این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

سوئیچ مدیریتی

اولین سوئیچی که می‌توانیم نام ببریم، سوئیچ مدیریتی است. این سوئیچ قابلیت این را دارد تا با ایجاد شرایطی زمینه را برای configure کردن شبکه فراهم کند. قابلیت‌هایی که بعد از این کار برای شبکه به دست می‌آیند شامل مواردی همچون شناسایی و مدیریت عملکرد می‌شوند. زمانی که بخواهید مشکلات موجود در یک سایت را شناسایی کنید، تمامی این توانایی‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

فرض کنید شبکه شما دارای ترافیک multi-cast است. خرابی این مورد می‌تواند هزینه‌های بسیار سرسام‌آوری را برای شما به همراه داشته باشد. در این صورت پیشنهاد می‌شود که حتما از سوئیچ مدیریتی استفاده شود.

سوئیچ مدیریتی صنعتی

این سوئیچ توانسته از ویژگی‌های مختلفی بهره‌مند شود؛ از جمله:

  • می‌توان آن را به صورت یک گروه مدیریت کرد.
  • دارای ویژگی‌های VLAN و LACP است. این دو ویژگی باعث خواهند شد تا یک شبکه علاوه بر قابلیت‌ اعتماد زیاد، دارای سرعت بالایی نیز باشد.
  • همچنین پیکربندی‌های این سوئیچ از قابلیت تعویض برخوردار هستند. یعنی شما در هر زمان که نیاز داشته باشید، می‌توانید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

به طور کلی کاربرانی که به دنبال زمان پاسخ‌دهی میلی بر ثانیه هستند، باید از سوئیچ مدیریتی استفاده کنند. همچنین اگر سازمان‌ها به این موضوع نیاز داشته باشند که شبکه خود را از راه دور کنترل کنند و نظارت کاملی را بر روی آن داشته باشند، می‌توانند نسبت به استفاده از این سوئیچ اقدام کنند. این سوئیچ باعث خواهد شد تا سازمان‌ها بتوانند از یک شبکه قابل اعتماد بهره ببرند.

سوئیچ اترنت غیر مدیریتی

دومین مورد از انواع سوئیچ های صنعتی که می‌خواهیم معرفی کنیم، سوئیچ اترنت غیر مدیریتی است. استفاده از این سوئیچ نیاز به هیچگونه پیکربندی نداشته و دقیقا بعد از وصل و روشن شدن، فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

می‌توان نظارت محلی بر روی این سوئیچ‌ها داشت ولی به طور کلی از ویژگی‌هایی همچون پیکربندی و مدیریت از راه دور برخوردار نیستند. همچنین برای پیکربندی این سوئیچ‌ها از شاخص‌های LED و سوئیچ‌های DIP کمک گرفته می‌شود. هزینه این سوئیچ‌ها در مقایسه با نوع مدیریتی بسیار کمتر است.

سوئیچ صنعتی اترنت غیر مدیریتی

زمانی که شبکه‌های کوچک بخواهند به شبکه‌های بزرگ‌تر متصل شوند، در آن صورت باید از این سوئیچ بهره ببرند. جایگذاری آن‌ها در دسکتاپ یا رک امکان‌پذیر بوده و هیچگونه تنظیمات پیچیده‌ای را به خود اختصاص نداده‌اند. ابزارهای اترنتی با کمک این سوئیچ می‌توانند در تعامل با یکدیگر باشند. PC و پرینتر شبکه در بین این ابزارها جای می‌گیرند. لازم به ذکر است که پیکربندی سوئیچ اترنت غیر مدیریتی ثابت بوده و نمی‌تواند هیچگونه تغییری را بر روی آن اعمال کرد.

سوئیچ web smart؛ یکی دیگر از انواع سوئیچ های صنعتی

انواع سوئیچ‌ها تنها به همین موارد ختم نشده و می‌توانید شامل گزینه‌های متنوع دیگری نیز باشید. سوئیچ وب اسمارت نمونه‌ای از این موارد است که بعضی وقت‌ها با نام‌های دیگری همچون smart و web managed نیز خوانده می‌شود.

آن دسته از شبکه‌های متوسطی که به مدیریت و نظارت نیاز دارند، می‌توانند از سوئیچ وب اسمارت بهره ببرند. این سوئیچ با کمک رابط وب ساده ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد؛ مانند:

  • دسترسی به مدیریت سوئیچ
  • نظارت بر پورت‌ها
  • تجمع لینک
  • VPN

لازم به ذکر است مرورگر وب جاسازی شده باعث به وجود آمدن رابط وب ساده می‌شود. مدیریت سوئیچ‌های وب اسمارت به صورت تک به تک است و نمی‌توان مدیریت آن‌ها را به صورت گروهی بر عهده گرفت. این سوئیچ‌ها نیز ممکن است با کمبودهایی مواجه باشند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم عدم توانایی مدیریت SNMP و CLI را نام ببریم. رفته رفته این مدل از انواع سوئیچ های صنعتی در حال کامل‌تر و هوشمند شدن هستند؛ به همین علت به تدریج کاربردهای آن نیز بسیار گسترده‌تر خواهند شد.

سوئیچ‌های اترنت صنعتی

در محیط‌های صنعتی سوئیچ‌ها باید به خوبی آماده شوند. در واقع آماده‌سازی سوئیچ‌ها یک نیاز مبرم است. برای اتصالات متفاوت شبکه می‌توانید از این سوئیچ بهره برد. به عنوان مثال به منظور نظارت و داشتن کنترل بر روی عملکرد دوربین‌های امنیتی و همچنین توزیع انرژی در انواع شعبه‌های الکتریکی مناسب‌ترین سوئیچی که می‌توان از آن بهره برد، سوئیچ اترنت صنعتی است.

شرکت‌های کسب‌وکار به دنبال برقراری اتصال شبکه بین محیط صنعتی و application هستند. این کار را سوئیچ‌های اترنت صنعتی به خوبی انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که طراحی این سوئیچ‌ها بسیار فوق‌العاده است؛ به گونه‌ای که می‌توانند از خود مقاومت بالایی را در دماهای بسیار بالا و همچنین موقعیت‌های بسیار سخت نشان دهند.

تهیه انواع مختلف سوئیچ‌های صنعتی

مجموعه رادین سیستم ارائه‌دهنده انواع محصولات در زمینه شبکه است که سوئیچ‌های صنعتی نمونه‌ای از این موارد به حساب می‌آیند.

خرید سوئیچ‌های صنعتی

این مجموعه با بیش از یک دهه فعالیت توانسته واردات انواع خدمات شبکه را بر عهده بگیرد و از این طریق بخشی از نیازهای جامعه را برآورده سازد. اگر شما نیز به دنبال تهیه تجهیزات اکتیو شبکه هستید، می‌توانید به سایت https://rsto.ir/ مراجعه کنید و تمامی سوالات خودتان را جویا شوید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سوئیچ شبکه

سخن آخر درباره انواع سوئیچ های صنعتی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با انواع سوئیچ های صنعتی آشنا کنیم. انواع سوئیچ‌ها شامل موارد مختلفی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها این قابلیت را دارند تا ویژگی‌های متعددی را به نمایش بگذارند. لازم به ذکر است که با توجه به مدل سوئیچ، کاربردهای آن نیز متفاوت است؛ به همین علت شما در ابتدا باید نوع کاربری و نیاز خودتان را مشخص کنید و سپس نسبت به تهیه این تجهیزات اقدام کنید. از برترین سوئیچ‌های صنعتی می‌توانیم به مدیریتی، غیر مدیریتی و وب اسمارت اشاره داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن