معرفی محصولات شرکت سیسکو

محصولات شرکت سیسکو

در حوزه شبکه یکی از برندهای بزرگ در دنیا سیسکو است. این شرکت با داشتن سابقه طولانی در حوزه ساخت تجهیزات شبکه مختلف به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات موجود در جهان استفاده کنید. سیسکو با داشتن تنوع بسیار بالای محصولات خود توانسته است نیاز بسیاری از مخاطبان خود در حوزه شبکه را رفع کند. در این مقاله به بررسی محصولات شرکت سیسکو خواهیم پرداخت و شما می توانید محصولات مختلف این شرکت در حوزه های گوناگون شبکه را بهتر بشناسید.

تاریخچه و معرفی محصولات شرکت سیسکو

 شرکت سیسکو

در اصل سیسکو سیستم در سال 1984 و در کالیفرنیا توسط یک زن و شوهر از دانشگاه استنفورد ایجاد شد شد. بوساک که به عنوان مدیر یک آزمایشگاه در دانشکده علوم کامپیوتر بود و همسر او به عنوان ناظر بر روی سیستم های دانشگاهی فعالیت داشت. این دو در ابتدا در تلاش بودند تا فناوری های مربوط به بوساک را گسترش دهند، اما در این راه موفق نشدند.

این شرکت در سال 1985 توانست اولین محصول خود را که یک رابط به عرضه برساند. اما موفقیت اصلی این شرکت در سال 1986 اتفاق افتاد. این شرکت توانست با خلق یک روتر که چندین پروتکل شبکه ای را در اختیار کاربران میگذاشت در این سال موفقیت زیادی را بدست آورد.

بعد از موفقیت های زیادی که این شرکت داشت، در سال 1990 این شرکت اولین سهام خود را به صورت عمومی فروخت. بعد از محبوبیت زیاد در سال لرنر و سپس بوساک به دلیل اعتراض از شرکت خود اخراج شدند و بعد از آن این شرکت توسط سهامداران اداره می شود و این شرکت از آن زمان تا محبوبیت اینترنت رشد زیادی در جامعه شبکه پیدا کردند.

این شرکت توانست با معرفی فناوری TelePresence که امکان ایجاد ویدئو کنفرانس را به افراد در مکان های مختلف می دهد. این روش در آینده محبوبیت زیادی پیدا کرد و بعد از آن توانست انواع مختلفی از تجهیزات شبکه را خلق و روانه بازار کند.

محصولات شرکت سیسکو

محصولات شرکت سیسکو

اگر به سراغ معرفی محصولات شرکت سیسکو برویم، باید به خوبی بدانید که این شرکت خلاقیت زیادی در حوزه تولید لوازم تحت شبکه دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع سوئیچ های سیسکو

انواع مسیریاب ها

با گسترش روزافزون دنیای شبکه و ایجاد شدن پروتکل TCP/IP برای ایجاد شبکه های بزرگ، این شرکت اقدام به ساخت مسیریاب ها و انواع سوییچ ها در ابعاد و اندازه های مختلف کرد. به کمک این تجهیزات می توانید به راحتی شبکه های خود در یک محیط بزرگ را کنترل کنید.

این شرکت همچنین در کنار انواع مسیریاب ها اقدام به ساخت انواع هاب ها نیز کرده است که به شما این امکان را می دهند تا یک شبکه در سطح LAN را به آسانی شبکه کنید. از بین برندهای مختلف این شرکت می توان به 3560G و 3560S اشاره کرد که در ایران کاربردهای زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: تجهیزات lan مورد نیاز برای شبکه

مسیریاب سیسکو

انواع روترها

در بین محصولات شرکت سیسکو، روترها از اهمیت زیادی برای این شرکت برخوردار هستند، زیرا این کمپانی به صورت تخصصی بر روی تولید انواع روترها کار می کند. سیسکو به عنوان یکی از محبوب ترین شرکت هایی که در ایران کار می کند به شما این امکان را می دهد تا بتوانید چند شبکه مختلف را بهم متصل کنید و با آدرس دهی درست می تواند مسیر ارسال بسته ها به هر رایانه را مشخص کند.

تنوع محصولات این حوزه بسیار زیاد است و این امکان را به شما می دهد تا در هر لحظه و در هر جایی بتوانید از آنها برای مسیریابی و ایجاد یک شبکه بزرگتر استفاده کنید.

همچنین روترهای این شرکت در دو حالت ثابت و قابلیت برنامه ریزی طراحی شده اند که به شما این امکان را می دهند تا درهرجایی بتوانید از آنها استفاده کنید. رده بندی روترهای تولیدی توسط این شرکت شامل؛ WAN، Branch Office و Service Provider می شود.

در بین برندهای مختلفی که این شرکت تاکنون روانه بازار کرده است. روترهای سیسکو در 4 دسته مختلف 1800، 2800، 3800، 7600 روانه بازار می شوند که به شما این امکان را می دهند تا بتوانید شبکه و سیستم های تحت شبکه خود را به کمک آنها کامل کنید.

اکسس پوینت

اکسس پوینت ها

در بین محصولات جدید شرکت سیسکو از زمانی که استفاده از فناوری بی سیم در حوزه شبکه رونق فراوانی گرفته است، محصولات سیسکو نیز دستخوش تغییرات زیادی شده اند و این شرکت برای داشتن سهم بیشتری از این بازار اقدام به تولید انواع اکسس پوینت ها کرده است. اکسس پوینت ها در حقیقت همان هاب ها در شبکه های بی سیم هستند و به رایانه های مختلف این اجازه را می دهد تا در یک شعاع خاص، شما بتوانید به صورت بی سیم و به کمک وای فای به آن متصل شوید و از خدمات یک شبکه استفاده کنید.

مدیریت کردن و استفاده از این تجهیزات بسیار ساده است و سیسکو با داشتن رابط کاربری اختصاصی به شما کمک می کند تا بتوانید شبکه را به صورت کاملا دقیق ایجاد و آن را کنترل کنید.

ماژول های فیبر و شبکه سیسکو

ماژول های فیبر و شبکه

در بین محصولات شرکت سیسکو، این شرکت لوازم جانبی شبکه و تجهیزات کوچک اما مهم دیگری مانند انواع ماژول ها را نیز عرضه می کند. به کمک این ماژول ها می توانید شبکه خود را بهبود و گسترش دهید و با کمترین هزینه ممکن، آن را به گونه ای اصولی و با هزینه بسیار کم مدیریت کنید.

این ماژول ها امکان اضافه شدن به تجهیزات شبکه را دارا می باشند و برای کنترل کردن شبکه های فیبرنوری ساخته شده اند. همچنین این ماژول ها در رایانه ها و سرورهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

ماژول های فیبر و شبکه

ماژول شبکه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید سخت افزارها و منابع یک شبکه و سرور را به کمک آن در اختیار تجهیزات و شبکه های دیگر نیز قرار دهید.

این موضوع برای ساخت یک شبکه چند قسمته یا یک شبکه بزرگ شهری بسیار کاربردی است. همچنین از این ماژول ها به عنوان شبکه پشتیبان نیز استفاده می کنند تا در صورت قطع شدن یک شبکه، سرور بتواند از تجهیزات و ابزارهای جایگزین برای رشد و نمو شبکه خود استفاده کند. محصولات سیسکو از تنوع زیادی برخوردار هستند و شما براساس نیاز خود می توانید از تجهیزات شبکه این شرکت برای اهداف خود استفاده کنید.

رادین سیستم به عنوان بزرگترین مرکز فروش تجهیزات شبکه در کشور انواع تجهیزات شبکه سیسکو را با بهترین قیمت به سراسر کشور ارسال نموده تا بتوانید به محصولاتی که کمتر در بازار برخی از شهرستان ها موجود می باشند نیز دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن