صفر تا صد نگهداری سرور های ‏کامپیوتری

نگهداری سرور های ‏کامپیوتری

نگهداری سرور های کامپیوتری

پشتیبانی و نگهداری شبکه و سرور های کامپیوتری از جمله فعالیت‌های بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید نگاه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشید. زمانی که حرف از نگهداری و پشتیبانی می‌شود، یعنی متخصصان ایرادات شبکه را شناسایی کرده و سپس در جهت رفع آن‌ها بر می‌آیند.

بعد از تعمیر و رفع مشکلات، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند از این طریق از خرابی‌ها و به خطر افتادن امنیت جلوگیری کنند. با رفع ایرادات موجود، کامپیوترها می‌توانند هم در بخش سخت‌افزاری و هم در بخش نرم‌افزاری به توسعه برسند. خدماتی که برای پشتیبانی و نگهداری سبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار گسترده بوده که در ادامه به بررسی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت؛ از این رو تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

پشتیبانی و نگهداری سرور های کامپیوتری

خدمات پشتیبانی و نگهداری سرور های کامپیوتری چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که پشت پشتیبانی و نگهداری از این سرورها اهداف مختلفی وجود دارند که به طور کلی اصلی‌ترین آن شامل اطمینان پیدا کردن از این موضوع است که شبکه‌ها بالاترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند. در یک نگاه کلی این خدمات کلی را می‌توانیم شامل گزینه‌های زیر بدانیم:

  • از شما به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.
  • این قابلیت را دارد تا میزان اطمینان و اعتماد شما را تا حد بسیار بالایی افزایش دهد.
  • در صورتی که خدمات پشتیبانی مناسب و در بهترین کیفیت موجود باشند، می‌توانند به تجارت شما کمک بسیار بزرگی را کنند.

اصول نگهداری از شبکه‌ها و سرور

اصول نگهداری از شبکه‌ها و سرورهای کامپیوتری شامل چه مواردی می‌شوند؟

برای اینکه بتوان یک برنامه موفق و منظم را برای نگهداری از انواع سرورهای کامپیوتری تنظیم کرد، نیاز است تا به یک سری از اصول پایبند باشید و توجه به آن‌ها را در اولویت قرار دهید. در ادامه به چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

امنیت سایبری شبکه

اولین اصلی که می‌توانیم برای شما نام ببریم، امنیت سایبری شبکه بوده که تحت عنوان network cybersecurity شناخته شده است. برای اینکه بتوانید امنیت سایبری شبکه و سرور را برقرار کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که لایه‌های قدرتمندی را به اجرا در آورده و دفاع از شبکه را مدام به روزرسانی کنید. دسته‌بندی‌های این بخش شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • فایروال‌های کنترل‌کننده ترافیک
  • شبکه‌های خصوصی مجازی یا VPN
  • کنترل دسترسی کاربر
  • اقدامات احراز هویت مضاعف
  • بازرسی‌های مربوط به ورود به سیستم به منظور استفاده از اسناد
  • اعلان‌های نقض در زمان‌های واقعی
  • امنیت گزارش‌های تولیدشده

امنیت سایبری شبکه

پس برای اینکه بتوانید از موارد ذکر شده بهترین عملکرد را مشاهده کنید، نیاز است تا حتما به روزرسانی را در اولویت قرار داده و امنیت سایبری را به منظور نگهداری سرور های کامپیوتری رعایت کنید.

عملکرد شبکه یا Network Performance

نگهداری سرور های کامپیوتری به این علت انجام می‌شود تا بتوانید شاهد عملکرد ویژه‌ای از شبکه باشید. به همین منظور نیاز است تا به بررسی بخش‌های مختلفی بپردازید. به عنوان مثال در ابتدا حتما باید عملکرد بالا و یا ضعیف هر شبکه‌ای را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. سپس بررسی کنید که سرعت انتقال هر کدام از دستگاه‌ها چقدر بوده و چه میزان اطمینانی را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی پهنای باند و الگوی ترافیک از دیگر موارد بسیار پراهمیت به حساب می‌آیند. تاخیر در اتصال باعث می‌شود تا شبکه یک عملکرد بسیار ضعیف را از خود به نمایش بگذارد. برای بررسی تمامی این موارد می‌توانیم از نرم‌افزارهای مانیتورینگ شبکه بهره ببریم. در صورتی که از سرور به خوبی نگهداری شود و پشتیبانی‌های مربوطه نیز صورت گیرند، می‌توانید شاهد عملکرد قابل‌قبولی باشید.

مقیاس‌پذیری شبکه

مقیاس‌پذیری شبکه

برای اینکه به بررسی مقایس‌پذیری شبکه بپردازید، نیاز است تا از نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی که با این عملیات متناسب هستند، اطمینان حاصل کنید. در مقیاس‌پذیری شبکه یا Network Scalability باید به تعداد کاربران شبکه و همچنین عملکرد تجاری خودتان توجه داشته باشید.

بررسی وظایف نگهداری و پشتیبانی از سرورهای کامپیوتری

مدیران کسب‌وکارها درک نسبی در رابطه با نحوه نگهداری و پشتیبانی از این سرورها دارند ولی گاهی اوقات ممکن است در روند پیاده‌سازی آن‌ها با مشکلاتی مواجه شوند و یا سردرگمی به سراغ آن‌ها بیاید. این افراد باید با وظایف نگهداری و پشتیبانی از سرورهای کامپیوتری آشنایی پیدا کنند.

بیشتر بخوانبد: راه‌اندازی سرور در شرکت

از مهم‌ترین این وظایف که در راستای نگهداری سرور های کامپیوتری وجود دارند، می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • در گام اول نیاز است تا مشکلات شبکه شناسایی شوند.
  • محصولات باید نصب و پیکربندی شوند.
  • باید بر روی بهبود عملکرد شبکه نظارت کافی را داشته باشند.
  • برای اینکه شاهد رشد باشید، باید برنامه‌ریزی کافی را داشته باشند.
  • از انطباق باید اطمینان ایجاد کنند.
  • برای اینکه شبکه قابل اطمینان شود، نیاز است تا امنیت را ایجاد کنند.

نگهداری سرور های کامپیوتری

به دنبال نگهداری سرور های کامپیوتری هستید؟

نگهداری از سرورهای کامپیوتری تبدیل به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی شده است که هر کاربری در راستای آن باید تمامی تلاش خود را به کار بگیرد. برخی از افراد خود به تنهایی و با انجام تمهیدات مختلفی، اقدام به نگهداری از این سرورها و شبکه‌ها می‌کنند. گاهی اوقات برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا این مسئولیت بزرگ را به شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال بسپارند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، یک پیشنهاد فوق‌العاده برایتان داریم.

مجموعه رادین سیستم با بهره‌مندی از بهترین و کاربلدترین متخصصان و مهندسان اقدام به ارائه راه‌حل‌های مختلفی در جهت نگهداری از سرورهای کامپیوتری کرده است.

اگر شما نیز می‌خواهید تا شاهد بهترین عملکرد از سرورهای کامپیوتری خود باشید، کافی است صفر تا صد مراحل و فرایند نگهداری را به این مجموعه بسپارید و در نهایت شاید نتایج فوق‌العاده‌ای باشید. اگر قصد برقراری ارتباط و تماس را دارید، می‌توانید با شماره‌هایی که در سایت به ثبت رسیده‌اند تماس گرفته و سوالات مورد نظر خودتان را جویا شوید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی نگهداری سرور های کامپیوتری بپردازیم. نگهداری از این سرورها همراه با رعایت اصول مختلفی هستند. هر کدام از اصول دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و هر کاربری باید حواس خود را نسبت به آن‌ها معطوف کند. مهم‌ترین اصولی که در این راستا باید در نظر گرفته شوند را به صورت کامل بیان کردیم.

کاربران با در نظر گرفتن این اصول می‌توانند شاهد بهترین عملکرد از سرورهای کامپیوتری خود باشند. اگر می‌خواهید اطلاعات گسترده‌تری را به دست بیاورید، کافی است تا با مجموعه رادین سیستم در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس فوری به بالای صفحه بردن